Home / THINKDROPS / ARCHIVES / Προσόψεις / Η αμφιενδεχόμενη Ηλέκτρα Ελληνικιώτη

Η αμφιενδεχόμενη Ηλέκτρα Ελληνικιώτη

ilektra3Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1987. Έμαθε να διαβάζει όταν ήταν τριών χρόνων και να γράφει όταν ήταν τεσσάρων, για να μπορεί να ανταλλάσσει γράμματα με τον πατέρα της που ταξίδευε. Διάβασε το πρώτο της θεατρικό στα οκτώ και δεν της άρεσε καθόλου, γι’ αυτό μέχρι τα δεκάξι της ούτε που ξανάνοιξε θεατρικό κείμενο. Έγινε δεκτή στη δραματική σχολή Αθηνών «Γ. Θεοδοσιάδης» στα δεκαοκτώ της και αποφοίτησε στα εικοσιένα, γεγονός που της επέτρεψε να παρατήσει το δημόσιο πανεπιστήμιο και τις σπουδές πολιτικών επιστημών και ιστορίας που τις είχαν προσφέρει οι πανελλήνιες εξετάσεις. Δυο χρόνια μετά διδάχτηκε τη μέθοδο των 9 Οπτικών Γωνιών και την τεχνική του Tadashi Suzuki στο SITI Company της Ann Bogart στη Νέα Υόρκη. Ζει κι εργάζεται στην Αθήνα. Πριν δυο βδομάδες ολοκληρώθηκαν οι παραστάσεις του έργου “Το ημέρωμα της στρίγκλας” του Σαίξπηρ στο θέατρο Επί Κολωνώ, σε δική της σκηνοθεσία. Μένει στα Εξάρχεια.

 

Επώνυμο: Ελληνικιώτη
Όνομα: Ηλέκτρα
Ζώδιο: Ταύρος
Ιδιότητα: Σκηνοθέτης – Ηθοποιός
Μότο: Αμφιενδεχόμενη.

 

Ερωτήσεις:

1. Ποια ταινία γράφτηκε για σένα;

Αν έπρεπε να υπολογίσω μόνο τον τίτλο θα έλεγα το “ο μπαμπάς λείπει ταξίδι για δουλειές” γιατί είμαι κόρη ναυτικού και μεγαλώσα με τον πατέρα μου μονίμως μακριά.
Αν έπρεπε να υπολογίσω μόνο το εικαστικό κομμάτι και πόσο μοιάζει με τον κόσμο που έχω μεγαλώσει, θα έλεγα “το δέντρο που πληγώναμε” του Αβδελιώδη, γιατί όλες μου οι αναμνήσεις, οι εικόνες και η αισθητική εκπορεύονται από τη θάλασσα, τον ήλιο, τα χρώματα και τη ζωή της Χίου, το ωραιότερο νησί του κόσμου όλου.
Αν παλι έπρεπε να υπολογίσω μόνο το πόσο συμπάσχω με τον κεντρικό ήρωα, θα έλεγα το “Old Boy” γιατί αμαρτίες γονέων παιδεύουσι τέκνα και η γνώση της αλήθειας δε συνεπάγεται πάντα ευτυχία.
Κι αν τέλος έπρεπε να λάβω υπόψιν μου το πόσο δύσκολο μου ήταν να απαντήσω στην ερώτηση, θα έλεγα μια λίστα με τουλάχιστον 50 ακόμα ταινίες, γιατί και τον κινηματογράφο αγαπώ αφόρητα πολύ και η αυτογνωσία μου δε φτάνει σε τέτοιο επίπεδο που να μπορώ να χωρέσω όλο μου το είναι σε μια μόνο ταινία.

 

2. Η ζωή σου in the blink of an eye…

Τώρα. Κλικ. Τατουάζ. Τώρα. Κλικ. Τατουάζ. Τώρα. Κλικ. Τατουάζ.
and so on…

 

3. Αν καλούσες τη ζωή σου σε τραπέζι…

δε θα ήξερα τι να μαγειρέψω. Και μάλλον θα την άφηνα αυτή να αρχίσει την κουβέντα.

 

4. Έρωτας για σένα είναι…

Η ενσάρκωση όλων των νευρώσεων,των συμπλεγμάτων, των ενστίκτων και των διακαών μας πόθων. Αναλόγως με το πόσο συμμετέχει καθένα από αυτά στη σύσταση του έρωτα, προκύπτουν και τα διάφορα είδη: πλατωνικός, σαρκικός, ανεκπλήρωτος, θυελλώδης, ανίκητος, επώδυνος και λοιπά.

 

5.Αν είχες στα χέρια σου μια μηχανή του χρόνου…

Δε θα τη χρησιμοποιούσα. Ο χρόνος έχει αξία όταν δεν ακυρώνεις τις ιδιότητές του. Το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον υπάρχουν όταν τα ζούμε στην ώρα τους. Το παρελθόν, όταν το «επισκεφτείς» γίνεται αυτομάτως παρόν και άρα δεν είναι υπάρχει. Το ίδιο και το μέλλον. Με μια μηχανή του χρόνου όλα δηλαδή θα συγχωνεύονταν στο παρόν, σε ένα τώρα κι αν όλα μετατρέπονταν σε τώρα, μια μηχανή του χρόνου δε θα είχε πλέον καμιά αξία, αφού δε θα υπήρχε η ύλη που διαχειρίζεται: ο χρόνος.

 

6.Αν ήσουν αόρατος…

Πάντως δε θα προσπαθούσα να το χρησιμοποιήσω για να αλλάξω κάτι στον κόσμο. Νομίζω ότι θα έπαιρνα πολύ ματί. Υπάρχουν τόσες χιλιάδες όμορφων και σεξουαλικών ανθρώπων -η παρακολούθηση μιας καλαίσθητης σεξουαλικής πράξης, νομίζω θα μου προσέφερε την ίδια απόλαυση, από εικαστικής άποψης, μ’ αυτή που μου προσφέρει κι ένα αριστουργηματικό έργο τέχνης.

 

7.Τι σημαίνουν για το επάγγελμά σου οι λέξεις Thing, Ink, Drops

Thing : τα πάντα στο θέατρο είναι αντικείμενα, δοχεία κατά κάποιο τρόπο, ακόμα και οι ίδιοι οι ηθοποιοί κι οι θεατές -αντικείμενα έτοιμα να γεμίσουν με πληροφορία.

Ink: η πρώτη ύλη. Χρειάζεται μελάνι για να τυπωθεί ένα κείμενο. Το μελάνι είναι το αίμα του θεατρικού κειμένου. Κι όταν αυτό το «αίμα» σηκώνεται από το χαρτί, πάει και μπαίνει μέσα στα παραπάνω «αντικείμενα». Αυτό που κάνει μια παράσταση αριστουργηματική είναι όταν το μελάνι αυτό καταφέρνει να διοχετευτεί σε όλα τα αντικείμενά της: σκηνικά, κοστούμια, ηθοποιούς, θεατές, φώτα, ήχους.

Drops: είτε αυτό μεταφράζεται ως «σταγόνα» είτε ως το τρίτο ενικό του ρήματος «ρίχνω», δηλαδή «ρίχνει», σημαίνει το ίδιο πράγμα. Σημαίνει αυτές τις στιγμές που, κάθε βράδυ στην παράσταση, κάτι συμβαίνει διαφορετικά από το προγραμματισμένο. Το θέατρο, μαζί με το χορό και τη μουσική, διατηρούν περισσότερο από τις υπόλοιπες τέχνες την ιδιότητα της διαφορετικής κάθε φορά εμπειρίας, είναι ζωντανοί οργανισμοί, που όσο κι αν οργανωθούν και προαποφασιστούν στην πρόβα, πάντα θα υπάρχουν στιγμές, στις οποίες ένα από τα «αντικείμενα» της παράστασης «ρίχνει» νέες «σταγόνες» «μελανιού» στο θεατρικό γεγονός και τα πράγματα συμβαίνουν λίγο αλλιώς από το αναμενόμενο.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

TaS.O.S. Ριζόπουλος: Βόρειες Παρουσίες

Επώνυμο: Pιζόπουλος Όνομα: ΤaS.O.S Ζώδιο: Tοξότης Ιδιότητα: Radio Producer/tv Host/guest Dj Μotto (Ταυτότητα): ΘΕΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Το Thinkdrops πήγε βόλτα στη ...