Home / THINKDROPS / CINEMA / Σε τρία καρέ: Ιανουάριος [pt. 1]

Σε τρία καρέ: Ιανουάριος [pt. 1]

Το ορθό του πράγματος επιβάλλει να συστηθώ: The_Figurehead… Για σένα σκέτο Figurehead. Μέσα από αυτή τη στήλη κάθε βδομάδα, θα σου προτείνω τρεις ταινίες, πρόσφατες ή και παλαιότερες (ή και πολύ παλαιότερες), που αξίζουν είτε την προσοχή σου, είτε την περιφρόνησή σου. Και ιδίως για το δεύτερο ίσως και να με ευγνωμονείς.

Αυτή την εβδομάδα θα κρατήσουμε μια μικρή απόσταση από το Χόλυγουντ, καθώς θα κινηθούμε στον διεθνή κινηματογράφο, από το Παρίσι στην Μέση Ανατολή κι από εκεί στο Βουκουρέστι. Η μια είναι η τελευταία εξαιρετική ταινία του Ιρανού Asghar Farhadi, μια παλαιότερη από τον σκηνοθέτη του Prisoners, και μια καινούρια από τον “πρωτάρη” ονειροπόλο Fredrik Bond.

Le Passé

Figurehead_2014-01-A

Ο Ahmad (Ali Mosaffa) επιστρέφει στο Παρίσι για να υπογράψει το διαζύγιο του με την Marie (Bérénice Bejo). Εκεί θα γνωρίσει τον καινούριο σύντροφο της, Samir (Tahar Rahim), που δεν γνώριζε για την ύπαρξή του, αλλά θα έρθει και αντιμέτωπος με πολλά μυστικά που επηρεάζουν άσχημα τις σχέσεις των μελών της οικογένειας.

Αν δεν γνωρίζεις τη δουλειά του Farhadi, το “Παρελθόν” είναι μια πολύ καλή αρχή για να ξεκινήσεις. Εξαιρετικός όπως πάντα στην σκηνοθεσία του, καταφέρνει να σε βάλει μέσα στην ιστορία που παρακολουθείς, με ένα καλογραμμένο σενάριο σταδιακών αποκαλύψεων που καθηλώνει. Εξίσου εντυπωσιακές οι ερμηνείες, με την Bérénice Bejo (εκείνο το αγγελικό πλάσμα που έπαιζε στο The Artist) να κλέβει την παράσταση, και να κερδίζει και τον χρυσό φοίνικα.

Incendies

Figurehead_2014-01-B
Τα δίδυμα αδέλφια Jeanne (Mélissa Désormeaux-Poulin) και Simon (Maxim Gaudette) μαθαίνουν μέσα από τη διαθήκη της μητέρας τους Nawal (Lubna Azabal), ότι έχουν έναν πατέρα που δεν ήξεραν ότι ζει κι έναν αδελφό που δεν ήξεραν ότι υπάρχει. Πρέπει να τους βρουν και τους δυο στη Μέση Ανατολή, απ’ όπου και κατάγονται και να τους παραδώσουν δυο γράμματα που άφησε η Nawal λίγο πριν τον θάνατό της. Στην πορεία της εύρεσής τους, θα έρθει στο φως και μια άγνωστη πτυχή της ζωής της μητέρας τους.

Αν σου άρεσε το φετινό Prisoners, τότε η παλαιότερη του Καναδού Denis Villeneuve, θα σε αφήσει άναυδο. Ύμνος ενάντια στο φυλετικό, θρησκευτικό και γενικότερα άσκοπο μίσος, δεν χρειάζεται να φτάσεις στον συγκλονιστικό επίλογο του για να σε σοκάρει.

Φώναξε και παρέα, γιατί μετά το τέλος επιβάλλονται ουισκάκια και πολύωρη κουβέντα.

Charlie Countryman

Figurehead_2014-01-C
Ακούγοντας την φωνή της πεθαμένης μητέρας του (Melissa Leo), ο Charlie Countryman (Shia LaBeouf) τα μαζεύει όλα και πάει στο Βουκουρέστι. Εκεί θα γνωρίσει την όμορφη Gabi (Evan Rachel Wood), αλλά δυστυχώς και τον μαφιόζο πρώην της Nigel (Mads Mikkelsen), ο οποίος δεν θα πάρει και πολύ καλά το ρομαντικό ειδύλλιο που εξελίσσεται μεταξύ τους.

Πρώτη ταινία για τον Fredrik Bond, που δείχνει πιο όμορφη απ’ ότι πραγματικά είναι. Η εικόνα του είναι μαγευτική, ο ρομαντισμός του μακριά από Αμερικανικά κλισέ, και η βία του με βορειοευρωπαϊκές επιρροές. Σύνολο, μάλλον ασύνδετο, αλλά όπως προείπα, δείχνει τέλειο, κι αυτό αρκεί. Για άλλη μια φορά θα προσκυνήσεις τον Mikkelsen, και μετά το τέλος θα τρέξεις να βρεις το soundtrack.

Ίσως και να το βαρύναμε λίγο για πρώτη φορά, αλλά πρώτον αξίζει τον κόπο τουλάχιστον για τις δυο πρώτες, και δεύτερον υπάρχει άπλετος χρόνος για πιο ανάλαφρες προτάσεις στο μέλλον.

Για αναλυτικότερα reviews μπορείς αν θέλεις να ανατρέξεις στο www.whatisaw.gr ή στη σελίδα μας στο Facebook.

Μέχρι την επόμενη εβδομάδα, καλές προβολές!

 

Rate this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

Μαθήματα Κινηματογράφου με τον Ανδρέα Κατσικούδη

Eντατικός Τρίμηνος Κύκλος | Μάρτιος – Μάιος 2020 Τα μαθήματα κινηματογράφου είναι ακριβά; Απαιτούνται πολλά χρόνια σπουδών; Είναι μόνο θεωρητικά; Απαιτούν ...