Home / THINKDROPS / ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ / ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΣΕΙΡΕΣ / Συγγραφικά Δίδυμα: Μέρος Α’

Συγγραφικά Δίδυμα: Μέρος Α’

Πόσοι από εσάς αγαπητά μου παιδιά έχετε προσέξει ποτέ στους τίτλους αρχής μιας σειράς το όνομα του δημιουργού; Η απάντηση πιστεύω πως είναι κάπως απογοητευτική… Αλλά μη μασάτε, δεν πειράζει. Όλα διορθώνονται. Γι’ αυτό το λόγο ετούτη τη βδομάδα το Thinkdrops θα κάνει ένα πέρασμα από τα πιο γνωστά συγγραφικά δίδυμα της ελληνικής αλλά ξένης μικρής οθόνης!


ΜΕΡΟΣ Α’: ΕΛΛΑΔΑ

Έπειτα από μια έρευνα που έκανα στα ελληνικά συγγραφικά δίδυμα κατέληξα σε ένα συμπέρασμα. Πάντα, ΜΑ ΠΑΝΤΑ έχουμε το ένα άτομο να είναι μπροστά και το άλλο πίσω από την κάμερα. Αυτό που θέλω να πω είναι πως ενώ γράφουν μαζί τη σειρά συνήθως ο ένας από τους δύο εκ των διδύμων διαλέγει να εμφανιστεί μπροστά από την κάμερα έχοντας κι ο ίδιος ένα ρόλο στη σειρά (άλλοτε μικρό και άλλοτε μεγάλο) ενώ ο άλλος επιλέγει να παραμένει κρυμμένος στο σκοτεινό και υγρό writers’ room ενώ κανείς μα κανείς ποτέ δεν γνωρίζει πως σκατά είναι η φάτσα του! Για συντομία θα τους ονομάσουμε λοιπόν “Τολμηρό” και “Ντροπαλό” ενώ το φαινόμενο θα πάρει το όνομα «Αντίθετα Ήμισυ»

 

ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ (Τολμηρός) – ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ (Ντροπαλός)

ρέππας παπαθανασίου

Η συνεργασία αυτών των σεναριογράφων είναι συνδεδεμένη μαζί με την αρχή της ιδιωτικής τηλεόρασης. Από το 1987 που πρωτοσυνεργάστηκαν έχουν γίνει θρύλοι μέσα από τις επιτυχίες τους. Παρόλο που ξεκίνησαν με τηλεοπτικά σίριαλ, επεκτάθηκαν στη μεγάλη οθόνη και έπειτα στο σανίδι καταφέρνοντας να αποδείξουν πως αν ξέρεις να γράφεις καλά, ξέρεις να το κάνεις για όλα τα φορμά! Φυσικά μεγάλη τους επιτυχία αποτελούν η σειρές “3 Χάριτες” και “Δις Εξαμαρτείν” ενώ η πιο γνωστή ταινία που είχε σπάσει και ρεκόρ εισιτηρίων είναι το “Safe Sex”. Ο τίτλος του τολμηρού πάει στον Ρέππα καθώς σε κάθε τους δουλειά συμπρωταγωνιστούσε, ενώ ο Παπαθανασίου είναι ο ντροπαλός της υπόθεσης μιας και το προσωπάκι του το βλέπουμε μονάχα σε αφιερώματα σε περιοδικά.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΗΓΑΣ (Τολμηρός) – ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ (Ντροπαλός)

ρήγας αποστόλου

Ο Αλέξανδρος Ρήγας με τον Δημήτρη Αποστόλου ξεκίνησαν να συνεργάζονται το 1997 με πρώτη τους δουλειά τους Δύο Ξένους. Παρόλα αυτά ο Ρήγας είχε συνεργαστεί με μεγάλη επιτυχία και με τον Λευτέρη Παπαπέτρου δημιουργώντας θρυλικές σειρές όπως το “Ντόλτσε Βίτα” και το “Πάτερ Ημών” (μαζί με τον Πέτρο Θεοδώρου). Παρόλα αυτά το δίδυμο έχει μείνει γνωστό ως Ρήγας-Αποστόλου υπογράφοντας σειρές όπως το ημιτελές αριστούργημα “Τι ψυχή θα παραδώσεις μωρή;”, τους σατιρικούς  “Σταύλους τις Εριέττας Ζαΐμι” και το αμαρτωλό “Κόκκινο Δωμάτιο”. Κι εδώ βλέπουμε όπως είπαμε το φαινόμενο των αντίθετων ήμισυ έχει εφαρμογή καθώς ο Ρήγας όλο και κάπως θα βρει να ξεπεταχτεί στο προσκήνιο (είτε ως τσαχπίνης Τόλης, είτε ως δικηγόρος Ζαφόλιας, είτε ως Μίλτος ο ρεσεψιονιστ) ενώ αντίθετα ο Αποστόλου θα χαθεί στο παρασκήνιο. Στο “Τι ψυχή…” ωστόσο δεν τον είδαμε; Μήπως επειδή κόψαν την σειρά πρωτού εμφανιστεί ο ρόλος του;

ΧΑΡΗΣ ΡΩΜΑΣ (Τολμηρός) & ΑΝΝΑ ΧΑΤΖΗΣΟΦΙΑ (Ντροπαλή)

ρώμας χατζησοφία

Αποτελούσε το δυνατό χαρτί των επιτυχιών του ΑΝΤ1 για χρόνια. Η συνεργασία τους ξεκίνησε με το “Οι Μεν και οι Δεν” και από κει και πέρα οι κωμωδίες καταστάσεων έγιναν το φόρτε τους με φυσικά πιο γνωστό το “Κωνσταντίνου & Ελένης” που το ξέρετε όλοι. Αυτό που ίσως να μην ξέρατε είναι πως η σειρά προέρχεται από μια παλιά σειρά που είχε γράψει η Χατζησοφιά για την ΕΡΤ και ονομαζόταν “Εξ αδιαιρέτου”! Εδώ το φαινόμενο παίρνει λίγο πιο ενισχυμένες διαστάσεις καθώς ο Ρώμας σε αντίθεση με τους προαναφερθέντες “τολμηρούς”, δεν ήταν τριτοδεύτερος στο καστ αλλά πρωταγωνιστής, ενώ η Χατζηοσοφιά που και που έκανε και καμία εμφάνιση (πιο αραιά βέβαια αλλά τουλάχιστον ξέραμε βρε αδερφέ ότι είναι ξανθιά)! Το πιο βασικό χαρακτηριστικό ωστόσο στις σειρές τους είναι πως πάντα ο Ρώμας, ως πρωταγωνιστής, παίζει ένα στριμμένο άντερο της κοινωνίας που συγκρούεται με ένα φιλελεύθερο θηλυκό το οποίο και στο τέλος ερωτεύεται. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί το “Λιφτινγκ” όπου ο ρόλος του είναι σαν να προέρχεται από παράλληλο σύμπαν!

ΈΛΕΝΑ ΑΚΡΙΤΑ (Ημιτολμηρή) – ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΙΤΣΗΣ (Ημιντροπαλός)

ακρίτα κυρίτσης

Συνεργάζονται και ζουν μαζί εδώ και 20 χρόνια (το 1994 γράψανε την πρώτη τους τηλεοπτική δουλειά μαζί με τίτλο “Γόβα Στιλέτο”) αλλά παρόλα αυτά είναι παντρεμένοι μόλις 2 χρόνια! Είναι γνωστοί ο καθένας ξεχωριστά αλλά και μαζί μας αποδείξανε ότι ξέρουν να δημιουργούν διαμαντάκια. Η Ακρίτα ωστόσο είναι αυτή που είναι γνωστή στο ευρύ κοινό ως χρονογράφος του «Ταχυδρόμου» και ως η κακιά από τον «Πιο Αδύναμο Κρίκο» σε αντίθεση με τον Κυρίτση που είναι γνωστός περισσότερο στο χώρο του θεάτρου και πλέον και της πολιτικής. Τα σενάριά τους πάντα έχουν το χαρακτηριστικό του μυστηρίου, της κατασκοπίας και του εγκλήματος πράγμα που τους δίνει τα προσωνύμια “Agatha Christie” και “Arthur Conan Doyle”! Παρόλα αυτά η μέση νοικοκυρά τους από τη “Βέρα στο Δεξί” και “Τα Μυστικά της Εδέμ”. Η συνεχόμενη τους τάση ωστόσο στον πειραματισμό τους έκαναν να γράψουν την κωμωδία “Αν υπήρχες θα σε χώριζα” πράγμα που μας αποδεικνύει πως μπορείς πολύ εύκολα να ισορροπείς ανάμεσα στο δράμα, το μυστήριο και την κωμωδία.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΙΣΒΑΣ (Τολμηρός) & ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΑΚΑΛΗ (Ντροπαλή)

ρίσβας σάκαλη

Είναι πιθανό να μην τους γνωρίζετε. Παρόλα αυτά θα τους αναφέρω κι αυτό επειδή όπως όλα τα προηγούμενα δίδυμα έχουν υπογράψει επιτυχίες ενώ η γκάμα τους σε είδη είναι εξίσου εντυπωσιακή. Να πω την αλήθεια δεν ξέρω πότε ξεκίνησε η συνεργασία τους, αλλά ξέρω πως είναι 2 εκ των σεναριογράφων στην “10η εντολή” του Πάνου Κοκκινόπουλου. Καταλαβαίνετε, ψυχάκιδες και αίματα επί τρία χρόνια δεν είναι και ό,τι πιο ευχάριστο. Γι’ αυτό μετά είπανε να το ρίξουν έξω και τους βρίσκουμε να γράφουν το κωμικότατο “50-50” μαζί με την Έλενα Σολωμού ενώ 2 χρόνια μετά έρχονται και γράφουν τη μαύρη κωμωδία “Μαύρα Μεσάνυχτα”. Ε, κάπου εδώ λες με σιγουριά πως η γκάμα τους είναι αξιοσημείωτη! Και επειδή κατάντησα γραφικός, ναι κι εδώ βρίσκει εφαρμογή το φαινόμενό μας, καθώς τον Ρίσβα όσο να πεις τον απολαύσαμε και ως τον μπράβο Λάζαρο Αμπατζή! Την Σακαλή ως τί την απολαύσαμε; Οέο;

Αγαπητά μου παιδιά κάπου εδώ θα κλείσουμε αυτό το πρώτο μέρος της ενότητας με τα συγγραφικά δίδυμα καθώς παραμεγάλωσε το δημοσίευμα. Don’t miss το μέρος Β’ όπου θα αναφερθούμε αποκλειστικά σε ξένες επιτυχίες που δημιουργήθηκαν από ντουετάκια συγγραφέων!

Rate this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

7 Σειρές από την Αυστραλία που δεν ξέρατε και θα σας εκπλήξουν!

Είχατε ποτέ την περιέργεια τι σειρές μπορεί να παράγει η Αυστραλία; Εννοώ ότι η παράδοση της Αυστραλίας είναι να βγάζει ...