Home / THINKDROPS / CINEMA / Σε τρία καρέ: Ιούνιος [pt. 2]

Σε τρία καρέ: Ιούνιος [pt. 2]

Αυτή την εβδομάδα λέω να ρίξουμε μια ματιά στην αισθηματική πλευρά του κινηματογράφου.

Τρεις ταινίες που έχουν επίκεντρο τον ρομαντισμό, και υποδεικνύουν τι γίνεται σωστά και τι λάθος σε ένα σχετικά βαρετό, κλισέ και με ελάχιστη φαντασία, είδος.

Labor Day

Figurehead_2014-06B_A

Ένας δραπέτης (Josh Brolin) θα πιάσει όμηρο μια χωρισμένη μητέρα (Kate Winslet), με το μικρό της γιο, εξελίσσοντας τη σχέση τους σε ένα ρομαντικό ειδύλλιο.

Και κάπου εδώ υπάρχει ένα χαρακτηριστικό δείγμα του γιατί το είδος των ρομαντικών ταινιών καταφέρνει απλά να βαρύνει τις βλεφαρίδες. Καμία φαντασία, ελάχιστο συναίσθημα και, από τους τίτλους σχεδόν, ξέρεις πού το πάει και με ποιον τρόπο.

Όπως ακριβώς το Notebook, δηλαδή…

Θα το δεις επειδή δεν έχεις επιλογή (θέλει να το δει η κοπέλα σου δηλαδή) ή επειδή γράφεις μια φορά τη βδομάδα σε blog για σινεμά.

Perfect Sense

Figurehead_2014-06B_B

Ένας ιός χτυπάει την ανθρωπότητα σε παγκόσμιο επίπεδο. Ως αποτέλεσμα, οι άνθρωποι χάνουν μία-μία όλες τις αισθήσεις τους. Κι όλα αυτά, τη στιγμή που ο Michael (Ewan McGregor) γνωρίζει τη Susan (Eva Green).

Αν πάρεις ένα κοινότυπο love story και προσθέσεις φαντασία και Ευρωπαϊκή κινηματογραφική αισθητική, έχεις ένα άκρως ενδιαφέρον αποτέλεσμα, που δύσκολα θα σε κάνει να βαρεθείς.

Οι μεταφορές που αφήνουν τον έρωτα ως την απόλυτη και ακλόνητη ανθρώπινη αίσθηση, αποδίδονται στο πανί μέσα από την φανταστική χημεία των δυο πρωταγωνιστών.

Το ακριβώς αντίθετο από το Notebook δηλαδή…

Θα το δεις γιατί μάλλον δεν έχεις δει άλλη ταινία του David Mackenzie, οπότε ξεκίνα από εδώ.

Κι ένα plus ακόμα: Ewan McGregor και Ewen Bremner στο ίδιο πλάνο, 15 χρόνια μετά το Trainspotting… Priceless.

The Million Dollar Hotel

Figurehead_2014-06B_C

Ο μυστηριώδης θάνατος του Izzy Goldkiss θα οδηγήσει τον ντετέκτιβ Skinner (Mel Gibson) στο ξενοδοχείο Million Dollar. Εκεί θα διαπιστώσει ότι το κλειδί της υπόθεσης βρίσκεται στη μαρτυρία του Tom Tom (Jeremy Davies), αλλά και στη σχέση που έχει αναπτύξει με την Eloise (Milla Jovovich).

Στα γυρίσματα του video clip του Where the Streets Have No Name το 1987, ο Bono αντικρίζει απέναντι μια ταμπέλα που γράφει με μεγάλα γράμματα ” The Million Dollar Hotel”. Η εικόνα του χτυπάει στο μυαλό ως ένα άκρως αμερικανικό αστικό σύμβολο, που τον εμπνέει να ξεκινήσει να γράφει ένα σενάριο.

13 χρόνια μετά, το σενάριο ολοκληρώνεται και καταλήγει στα χέρια του κολλητού του Wim Wenders. Το αποτέλεσμα; Μια από τις πιο ατμοσφαιρικές, δημιουργικές και με απίστευτη μουσική δουλειές του, που χάρισε στους δυο πρωταγωνιστές Davies και Jovovich τις πιο αξιοσημείωτες κινηματογραφικές τους συμμετοχές (πριν ο πρώτος χαθεί σε copy paste τηλεοπτικούς ρόλους και η δεύτερη σε ατελείωτα Resident Evil).

Θα το δεις γιατί είσαι fan των U2, του Wim Wenders και του αυθεντικά ρομαντικού και συγκινητικού κινηματογράφου.

…κι επειδή είναι όλα όσα δεν μπορεί να είναι το Notebook!

Δεν είναι κακό να είσαι ρομαντικός. Αρκεί να είσαι δημιουργικός, ευφάνταστος και να μην εξαναγκάζεις συναισθήματα και συγκινήσεις του πεντάλεπτου, όπως έκανε το… Καλά καλά, σταματάω.

Αν δεις τα δυο τελευταία, θα καταλάβεις τη διαφορά που έχουν από το πρώτο.

Μέχρι το επόμενο ραντεβού μας, αγαπήστε και συγκινηθείτε!

Υ.Γ.: Και δείτε και λίγο μπάλα, μουντιάλ έχουμε, μην ξεχνιόμαστε!!!

 

2 Σχόλια

  1. Caroline Treize

    Ταινιάρα το Perfect Sense! Συγκλονιστική!

Leave a Reply to The_Figurehead Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

Οι 50 κορυφαίες ταινίες του 2017 σύμφωνα με τον Guardian

Οι 50 κορυφαίες ταινίες του 2017 σύμφωνα με τον Guardian

Το 2017 φτάνει στο τέλος του και είναι η ώρα να κάνουμε τους απολογισμούς μας: της προσωπικής μας ζωής, της ...