Home / THINKDROPS / CINEMA / Σε τρία καρέ: Οκτώβριος [pt. 2]

Σε τρία καρέ: Οκτώβριος [pt. 2]

Το σημερινό post ίσως και να κλέβει λίγο, καθώς τα Τρία Καρέ, εκτάκτως κι αναπόφευκτα, γίνονται… τέσσερα.

Θέμα μας για άλλη μια φορά ο ανεξάρτητος κινηματογράφος, τον οποίο οι ταινίες που θα δούμε αυτή την εβδομάδα τον εξετάζουν από διάφορες οπτικές γωνίες, είτε αυτή είναι του σκηνοθέτη, είτε του πρωταγωνιστή.

The Longest Week

Figurehead_2014-10B_A

Τα οικονομικά οφέλη του Conrad Valmont (Jason Bateman) εξανεμίζονται και πλέον ο πλούσιος γόνος ανατρέχει στη βοήθεια του παιδικού του φίλου Dylan (Billy Crudup). Πόσο εύθραυστη θα γίνει η φιλία τους, όμως, όταν στη μέση μπει η όμορφη Beatrice (Olivia Wilde);

Ο Peter Glanz είναι ένας σκηνοθέτης γέννημα-θρέμμα του Indie κινηματογραφικού στερεώματος, με φεστιβάλ όπως των Καννών και του Sundance να του χαρίζουν ευνοϊκές κριτικές.

Με το Longest Week κάνει την πρώτη του μεγάλου μήκους απόπειρα, η οποία πατάει μεν σε μια φόρμουλα ρομαντικής κομεντί, αλλά σεναριακά απέχει απ’ όλα όσα μας έχει συνηθίσει το είδος.

Οι χαρακτήρες του διακατέχονται από μια μετρημένη υπερβολή, κινούνται όμως γύρω από ρεαλιστικές, προσγειωμένες καταστάσεις, αφήνοντας την κατάληξη να αφορά το ταξίδι του πρωταγωνιστή προς την ωριμότητα κι όχι προς μια απλή, ρηχή κατάκτηση ενός κοριτσιού.

Και ναι, θα ξανασυμπαθήσεις τον Jason Bateman και θα ξαναερωτευθείς την Olivia Wilde.

Nymphomaniac: Vol. I & ΙΙ

Figurehead_2014-10B_B

Η Joe (Charlotte Gainsbourg) βρίσκεται χτυπημένη σε ένα σοκάκι. Ο Seligman (Stellan Skarsgård) θα την περιθάλψει σπίτι του, όπου και θα την ακούσει να διηγείται την πολυτάραχη και γεμάτη sex ζωή της.

Κάθε ταινία του Lars von Trier αποτελεί είδηση. Πόσο, μάλλον, όταν πρόκειται για μια από τις πιο προκλητικές του απόπειρες, και με ένα cast που ξεχειλίζει από μεγάλα ονόματα (βέβαια μην ψαρώνεις, τους περισσότερους θα τους δεις για 5 λεπτά στην οθόνη).

Η διλογία Nymphomaniac είναι μια ωμή αφήγηση των ανθρώπινων πόθων και των επιπτώσεων στις ζωές των ανθρώπων, μέσα από το πρίσμα των υπερβολικών εμπειριών της Joe, αφήνοντας –όπως συχνά κάνει ο σκηνοθέτης– το απόσταγμα των συμπερασμάτων, στο ανατρεπτικό του τέλος.

Στο σύνολό τους, οι δυο ταινίες δεν έρχονται να καταλάβουν τη θέση της καλύτερής του δημιουργίας, ενώ οι έξι ώρες που απαιτούνται για τη θέασή τους (στην uncut έκδοση) δεν απευθύνονται παρά μόνο στους fans του σκηνοθέτη.

Συμπέρασμα; Δες την για τις ερμηνείες, τους άφθονους φιλοσοφικούς διαλόγους και γιατί έχεις αρκετό ελεύθερο χρόνο…

Michael Kohlhaas

Figurehead_2014-10B_C

Στη Γαλλία του 16ου αιώνα, ένας έμπορος αλόγων (Mads Mikkelsen) εξαπατάται από έναν ευγενή. Ο έμπορος δε θα μείνει άπραγος, καθώς με τη βοήθεια όλο και περισσότερων ακολούθων, θα προκαλέσει μια επανάσταση για να αποδοθεί δικαιοσύνη.

Το βιβλίο, που αφηγείται τον θρύλο του Michael Kohlhaas, βασίζεται στην αληθινή ιστορία του Hans Kohlhase και την επανάσταση που προκάλεσε στην Γερμανία το 1532. Ο Arnaud des Pallières σκηνοθετεί μια ταινία που δεν έχει σκοπό να επικεντρωθεί στις μάχες και τις βιαιοπραγίες της πραγματικής ιστορίας, κάτι που ενδεχομένως να απογοητεύσει τους οπαδούς του μεσαιωνικού είδους, και μάλλον όχι άδικα.

Το οικοδόμημα του Pallières στηρίζεται καθαρά στις πλάτες του πρωταγωνιστή του, από τον οποίο πηγάζει και το όποιο συναίσθημα ή ένταση μπορεί να βγάλει η ταινία. Όταν μιλάμε για τον Mikkelsen όμως, το παραπάνω σχόλιο δεν είναι λίγο.

Ο Δανός ηθοποιός σε έναν δύσκολο ερμηνευτικά ρόλο και για άλλη μια φορά όχι στην μητρική του γλώσσα, σε μια ταινία που έχει καθαρό target group τους σινεφίλ και μόνο.

Μια ταινία παραπάνω για αυτή την εβδομάδα, για ένα κοινό λίγο “στενότερο” όμως, καθώς οι σημερινές ταινίες είναι μάλλον λίγο πιο εξειδικευμένες..

Αν νιώθεις ότι βάρυνες, μην απελπίζεσαι, θα έρθουν και πιο mainstream posts… Ίσως την επόμενη εβδομάδα, που θα ανανεώσουμε το ραντεβού μας. Μέχρι τότε καλές προβολές!

 

Rate this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

Μαθήματα Κινηματογράφου με τον Ανδρέα Κατσικούδη

Eντατικός Τρίμηνος Κύκλος | Μάρτιος – Μάιος 2020 Τα μαθήματα κινηματογράφου είναι ακριβά; Απαιτούνται πολλά χρόνια σπουδών; Είναι μόνο θεωρητικά; Απαιτούν ...