Home / THINKDROPS / ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ / 10 πραγματικές υποθέσεις και πώς έγιναν επεισόδια στη “10η Εντολή” – Μέρος Α’

10 πραγματικές υποθέσεις και πώς έγιναν επεισόδια στη “10η Εντολή” – Μέρος Α’

Μας έχει κρατήσει συντροφιά πάρα πολλά βράδια μέσα από την τηλεοπτική συχνότητα του Alpha και μας αποκάλυψε ουκ ολίγα εγκλήματα τα οποία συντάραξαν την Ελλάδα. Ο λόγος για την «10η Εντολή» η οποία πέρσι έκανε την επιστροφή της μετά από 8 χρόνια απουσίας.

10η Εντολή

Όπως είναι γνωστό, τα εγκλήματα τα οποία αναπαριστώνται στη σειρά βασίζονται σε πραγματικά γεγονότα (τα περισσότερα δηλαδή), τα οποία όμως οι αρχικοί συντελεστές της σειράς –σεναριογράφοι, σκηνοθέτες, παραγωγοί– τροποποιούν. Με αυτό τον τρόπο μας δίνουν μια διαφορετική οπτική των πραγμάτων που, αν και κάποιες φορές συμφωνεί με τα γεγονότα, συνήθως είναι περισσότερο προϊόν μυθοπλασίας. Σ’ αυτό το διπλό άρθρο, θα δούμε το πώς τα εγκλήματα σχετίζονται με τα αντίστοιχα επεισόδια, στην προσπάθεια να καταλάβουμε το σκεπτικό πίσω από τον λόγο της τροποποίησης των γεγονότων.

1) ΑΓΓΕΛΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ – Υπόθεση Σατανιστών Παλλήνης

Δέκατη Εντολή

Πρόκειται για ένα από τα πρώτα και ίσως πιο σοκαριστικά επεισόδια της σειράς. Παρουσιάζεται μια ομάδα σατανιστών που εκτελούσε σκοτεινές τελετές και διέπραξε 2 φόνους γυναικών. Το cast των Γιάννη Στάνκογλου, Χάρη Μαυρουδή και Κατερίνας Παπαδάκη αναπαριστούν τους τρεις σατανιστές της Παλλήνης, που ακούν στα ονόματα Ασημάκης Κατσούλας, Εμμανουήλ Δημητροκάλης και Δήμητρα Μαργέτη.

Δέκατη Εντολή

Στο επεισόδιο παρακολουθούμε τον τρόπο με τον οποίο η ομάδα αυτή προσπαθεί να μυήσει στις σκοτεινές τελετές μια νεαρή κοπέλα 18 χρονών, η οποία όμως εν τέλει προσπαθεί να αποκόψει κάθε επαφή με αυτούς. Πολλά από τα γεγονότα του επεισοδίου βρίσκουν αντιστοιχία με την πραγματικότητα και συγκεκριμένα η σκηνή με την Κλέλια Ρένεση που προσπαθούν να την πάρουν με το αυτοκίνητο. Το πραγματικό περιστατικό συνέβη τον Απρίλιο του 1993, όταν οι τρεις τους προσποιούμενοι τους αστυνομικούς την πήραν με το αμάξι τους σε ερημική τοποθεσία στην Παλλήνη, όπου τη βίασαν και στη συνέχεια τη σκότωσαν πολτοποιώντας το κεφάλι της με μια πέτρα. Το πραγματικό θύμα ωστόσο ήταν μια νεαρή γυναίκα, καμαριέρα στο “Μεγάλη Βρετανία” με δύο παιδιά, σε αντίθεση με την Ρένεση που υποδύεται μια σερβιτόρα.

2) ΣΕ ΣΤΕΝΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΚΥΚΛΟ – Υπόθεση Στέλλας Σπυριδάκη

Μια ιστορία που συγκλόνισε όλη την Ελλάδα το 1997, λόγω της κατάληξης που είχε. Η ιστορία αφορά την 44χρονη Στέλλα Σπυριδάκη, η οποία διατηρούσε σχέση με τον κατά 14 χρόνια νεότερό της Δημήτρη Κίτσο. Η σχέση τους κυλούσε ομαλά, μέχρι που οι ζήλιες και οι σκηνές του Κίτσου άρχισαν να μπαίνουν ανάμεσά τους. Η Σπυριδάκη, βάζοντας τα παιδιά της ως προτεραιότητα, του ζήτησε να απομακρυνθεί και αρνιόταν να τον δει. Οι συνεχείς αρνήσεις της οδήγησαν τον Κίτσο στις 28 Μαΐου 1997 να εμφανιστεί στο σπίτι της με ένα όπλο, αποφασισμένος να τη σκοτώσει και να αυτοκτονήσει.

Δέκατη εντολή

Η ιστορία στο επεισόδιο αναπαριστάται με αρκετά μεγάλη πιστότητα, καθώς βλέπουμε από την αρχή όλη τους τη γνωριμία, τη σχέση της μάνας με τα παιδιά της και εν συνεχεία τη ζωή στο σπίτι, όπου τα παιδιά έρχονται σε συνεχείς συγκρούσεις με τον εραστή της μητέρας τους. Στους ρόλους του ζευγαριού είναι η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και ο Γιώργος Καραμίχος και στους ρόλους των παιδιών η Ιζαμπέλα Κογιεβίνα κι ο Θοδωρής Αντωνιάδης. Η σκηνή του φονικού διαφέρει απ’ αυτό που έγινε στην πραγματικότητα, καθώς ο Καραμίχος πυροβολεί την Καραμπέτη μέσα στο σπίτι ενώ ο Κίτσος έριξε την Σπυριδάκη από το μπαλκόνι, όπου και συνέχισε να την πυροβολεί. Ωστόσο, το τραγικό τέλος τις ιστορίας δεν αλλάζει, κι αυτό έχει να κάνει με το ότι τελικά η μάνα επέζησε και στο νοσοκομείο πληροφορήθηκε ότι ο εραστής της προτού αυτοκτονήσει σκότωσε τα παιδιά της.

3) ΚΛΕΙΣΤΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑ – Υπόθεση Γιόλας Βαγενά

Η ιστορία χρονολογείται το 1994 και ξεκινάει όταν η Γιόλα Βαγενά, οδοντίατρος, ανακάλυψε πως ο σύζυγός της διατηρούσε παράνομη σχέση. Ο χωρισμός τής στοίχησε τόσο που την οδήγησε στον ψυχίατρο. Παρά τις πολλές συνεδρίες, η Βαγενά δε φάνηκε να έχει ηρεμήσει. Αντίθετα, άρχισε να έχει τάσεις αυτοκτονίας. Άρχισε να ζητάει από συγγενικά της πρόσωπα αν μπορούσαν να την σκοτώσουν, καθώς η ίδια δεν ήταν αρκετά «δυνατή» για να το κάνει. Μην βρίσκοντας ανταπόκριση, στράφηκε στον υπάλληλο του πάρκινγκ δίπλα στο οδοντιατρείο της, ο οποίος ακούει στο όνομα Ματθαίος Μονσελάς.

Δέκατη Εντολή

Οι δυο τους ξεκίνησαν μια «περίεργη» φιλία, που όμως από τη μεριά της Βαγενά ήταν μια φιλία συμφερόντων. Ζήτησε από τον Μονσελά να την σκοτώσει ενώ η ίδια θα τον πλήρωνε για να το κάνει. Ύστερα από πάρα πολλές πιέσεις, στις 11 Ιανουαρίου του 1994, σε μια ερημική τοποθεσία στο Μαρκόπουλο, ο Μονσελάς την πυροβόλησε και τη σκότωσε. Στη συνέχεια, μετά από μια περιπλάνηση στην Αττική, παράτησε το αυτοκίνητο της Βαγενά, έκανε οτοστόπ μέχρι τη Γλυφάδα κι από εκεί με ταξί μέχρι τη δουλειά του. Στους αστυνομικούς δεν ομολόγησε αμέσως την πράξη του.

Εδώ είναι που η πραγματικότητα διαφέρει σημαντικά με την υπόθεση του επεισοδίου. Όταν ο Κατσαφάδος (ο οποίος ερμηνεύει τον ρόλο του Μονσελά) σκοτώνει τη Βαγενά (που την υποδύεται η Άννα Μάσχα), τρέχει έντρομος σπίτι του όπου και φαίνεται σα να περιμένει να τον συλλάβουν. Ομολογεί την πράξη του, αλλά και όλη την ιστορία πίσω από τη δολοφονία. Είναι αλήθεια πως ο δισταγμός του πραγματικού Μονσελά να ομολογήσει την αλήθεια να σημαίνει πως ίσως και να ήταν ένοχος, αλλά να πιάστηκε απ’ αυτή την ιστορία σαν σανίδα σωτήριας για την αθώωσή του. Ωστόσο, πώς μπορούμε να πούμε ότι η αλήθεια είναι μόνο μια;

4) ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΖΩΗΣ – Υπόθεση Ζεύγους Γκεσοπούλου

Εδώ, ας πούμε, έχουμε ένα επεισόδιο του οποίου η κατάληξη διαφέρει τρομερά από το αντίστοιχο πραγματικό περιστατικό. Παρόλα αυτά, και οι δύο υποθέσεις ξεκινούν με τον ίδιο τρόπο.

Δέκατη Εντολή

Ένα ζευγάρι Ελλήνων μεταναστών από τη Γερμανία επιστρέφει στην Ελλάδα, έπειτα από οικονομική καταστροφή. Η γυναίκα έχει την ιδέα να βρουν μια αλλοδαπή χωρίς συγγενείς, να τη σκοτώσουν, να την κάψουν και μετά ο σύζυγός της να πει ότι αυτή η γυναίκα είναι η σύζυγος του. Μ’ αυτόν τον τρόπο θα κατάφερναν να εισπράξουν την ασφάλεια ζωής της. Το αληθινό ζεύγος των Νικολάου και Μαρίας Γκεσοπούλου βρίσκει την Σκοπιανή Βιολέτα Βελιαντόφσκα, την οποία και όντως σκοτώνουν και καίνε μέσα στο αυτοκίνητο. Παρόλα αυτά, το έγκαυμα στο χέρι του Νικόλαου έκανε τους αστυνομικούς να υποπτευθούν τον σύζυγο και εν τέλει κατάφεραν να φτάσουν στην αλήθεια.

Το επεισόδιο, λοιπόν, δεν παρουσιάζει αυτή ακριβώς τη δολοφονία. Αντίθετα, ο σύζυγος (Άκης Σακελλαρίου) τα βρίσκει με το υποψήφιο θύμα, μια Ρουμάνα κοπέλα που την υποδύεται η Κατερίνα Παπουτσάκη, και μαζί με τη βοήθεια του «αδερφού» της βγάζουν από τη μέση τη γυναίκα του (Ταμίλα Κουλίεβα). Το τέλος ανατρέπει ακόμα πιο πολύ τα πράγματα, καθώς το θύμα όχι μόνο σκοτώνει τον «αδερφό» της (που ήταν εραστής της), αλλά παίρνει τα χρήματα και το σκάει μόνη, αφήνοντας το σύζυγο να φυλακιστεί για τη δολοφονία της γυναίκας του. Το ηθικό δίδαγμα του επεισοδίου ίσως να μας λέει πως κανείς δεν είναι αυτό που δείχνει και πως, όταν σκάβεις τον λάκκο του άλλου, τελικά είσαι εσύ αυτός που πέφτει μέσα!

5) Ο ΣΥΛΛΕΚΤΗΣ – Υπόθεση Δράκου της Θράκης

Η πέμπτη και τελευταία ιστορία γι’ αυτή τη βδομάδα αφορά τον περιβόητο Δράκο της Θράκης (που δεν έχει σχέση με τον Δράκο του Σέιχ Σου ή τον Δράκο της Δράμας). Όπως παρουσιάζει και το επεισόδιο, ο Δράκος της Θράκης ήταν ένας άνθρωπος που δολοφονούσε ζευγάρια και ανδρόγυνα σε αυτοκίνητα στους νομούς Ροδόπης και Έβρου.

Δέκατη Εντολή

Λοιπά στοιχεία για τον δράστη δεν υπάρχουν, καθώς δε βρέθηκε ποτέ η ακριβής του ταυτότητα. Με βάση τα δεδομένα που υπήρχαν, λοιπόν, οι συντελεστές της 1οης Εντολής δημιούργησαν ένα από τα πιο ανατρεπτικά επεισόδια της σειράς, κι αυτό λόγω τους τέλους και των παραπλανητικών flashback. Στο επεισόδιο παρακολουθούμε την ιστορία ενός φιλήσυχου οικογενειάρχη, ο οποίος μια μέρα πιάστηκε από τις αρχές να κόβει βόλτες στο δάσος και θεωρήθηκε πως είναι ο Δράκος, παρά τις έντονες αντιρρήσεις του περί της ενοχής του. Έπειτα από λίγο καιρό τον άφησαν ελεύθερο, όμως η ζωή του δεν ήταν πλέον η ίδια. Εγκαταλελειμμένος από την οικογένειά του, με όλους του τους φίλους να του έχουν γυρίσει την πλάτη και με μια ζωή χωρίς νόημα, αποφασίζει να αυτοκτονήσει, χωρίς επιτυχία. Οι τελευταίες σκηνές του επεισοδίου, ωστόσο, μας δίνουν μια άλλη οπτική της ιστορίας. Δε θα ήθελα να κάνω spoil σε όσους δεν έχουν δει το επεισόδιο! Όσοι το έχετε δει ξέρετε για τι μιλάω και πιστεύω συμφωνείτε.

Οι σεναριογράφοι κατάφεραν να πλάσουν το προφίλ ενός δολοφόνου από το πουθενά και να μας παραπλανήσουν όλους, μέσα από έναν πολύ περίτεχνο τρόπο αφήγησης. Αν και τα γεγονότα της ιστορίας μπορεί να προέρχονται από καθαρή μυθοπλασία, θεωρώ πως είναι αρκετά έξυπνο επεισόδιο και που αξίζει την προσοχή μας.

Κάπως έτσι τελειώνει το πρώτο μέρος του αφιερώματος. Την επόμενη βδομάδα θα ασχοληθούμε με άλλες 5 υποθέσεις και με τον τρόπο που έγινε η τηλεοπτική τους μεταφορά!

 

10 πραγματικές υποθέσεις και πώς έγιναν επεισόδια στη “10η Εντολή” – Μέρος Α’
5 (100%) 3 votes

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

Τα πιο κουλά Ρεκόρ της Eurovision!

Τα πιο κουλά Ρεκόρ της Eurovision!

Με το διαγωνισμό στο Κίεβο να έχει λάβει τέλος και την Πορτογαλία να έχει μπει για τα καλά στον πυρετό των προετοιμασιών, είπαμε να το ...