Home / THINKDROPS / ΘΕΑΤΡΟ / “Pietà” στο Από Μηχανής Θέατρο

“Pietà” στο Από Μηχανής Θέατρο

Pietà σημαίνει Έλεος. Αυτό το είδος του ελέους που ακολουθεί το βαθύ, ανθρώπινο θρήνο της απώλειας. Η απώλεια είναι ριζωμένη ανάμεσα στις βαθύτερες πεποιθήσεις μας και πρωτοστατεί στη δημιουργία του φόβου.

pieta-apo-mixanis-theatro_2

Στη μουσικο-θεατρική παράσταση “Pietà” παρουσιάζονται τέσσερις βιβλικές μορφές που φτάνουν στη μυστικιστική θέαση του Εαυτού, στη θέωση, μέσα από τη δική τους Pietà.

Η ιδιόμορφη αυτή δράση τοποθετεί στη σκηνή δυο άχρονες φιγούρες, μια ηθοποιό και μια υψίφωνο: ο πρωτότυπος ποιητικός λόγος συνομιλεί με το λυρισμό της κλασικής φωνής μέσα σε ένα ηλεκτρονικό, ηχητικό τοπίο που οδηγεί τα εκφραστικά μέσα στα άκρα.

Οι δυο ερμηνεύτριες απο-συνθέτουν τον απόλυτο πόνο και με τα ψήγματα του, ανα-συνθέτουν το αιώνιο.

Ο Γιώργος Στεφανακίδης με τη σύμπραξη των Εβελίνα Αραπίδη και Μάιρα Μηλολιδάκη δημιουργούν την Pietà, η οποία αποτελεί το πρώτο μέρος από το τρίπτυχο “Pietà – Verità – Libertà”, που στο σύνολό του εξερευνά την αιώνια αναζήτησή της μιας αλήθειας που οδηγεί τον άνθρωπο στην ελευθερία.

Ταυτότητα Παράστασης

Κείμενο, μουσική, σκηνοθεσία: Γιώργος Στεφανακίδης
Κοστούμια: Γιώργος Στεφανακίδης, Εβελίνα Αραπίδη
Ερμηνεύουν: Εβελίνα Αραπίδη (ηθοποιός), Μάιρα Μηλολιδάκη (υψίφωνος)
Ημέρες παραστάσεων: Κυριακή 9, 16, 23 & 30 Οκτωβρίου και 6, 13, 20 και 27 Νοεμβρίου 2016
Διάρκεια: 45′

“Pietà” Teaser Trailer

Facebook event

Βιογραφικά συντελεστών

Εβελίνα Αραπίδη (ηθοποιός)

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Απόφοιτος της Δραματικής σχολής του Θεάτρου Τέχνης – Κάρολος Κουν (1995). Διπλωματούχος της τεχνικής Suzuki Method of Actors (2007). Τη σαιζόν 2015-16 πρωταγωνίστησε στην παράσταση “Γεφύρι της Άρτας – επί του μύθου σύνθεσις”, (σκην. Ι. Χατζηναντωνίου), στο Σύγχρονο Θέατρο. Το Μάιο του 2014 πρωταγωνίστησε στην παράσταση “Νιόβη – Μια σπουδή πάνωστο μύθο”, (κείμενο, σκην. Γ. Στεφανακίδη), στο Black Box του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης. Το 2012-13 έπαιξε στο έργο”Frida/Frida” της Esther Andre Gonzales σε σκηνοθεσία της ίδιας της συγγραφέως, στη β’ Σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κεφαλληνίας. Την σαιζόν 2011-12 συνεργάστηκε με το ‘Τρένο στο Ρουφ’ πρωταγωνιστώντας στο έργο Μπρένταν Μπήαν «Ένας όμηρος»(σκην.Τ.Λύγαρη). Στα πλαίσια του Φεστιβάλ Επιδαύρου 2011 συμμετείχε στηνπαράσταση «Ο Γνωστός μας Άγνωστος κύριος Γκάτσος» (σκην. Μ.Παπαδημητρίου). Συνεργάστηκε με την ODC Ensemble στην performance «Μετά – μια performance για την καταστροφή του κόσμου» (σκην. Έ.Παπακωνσταντίνου). Ως σταθερή συνεργάτης των Chromatic Sequence συμμετείχε στις performances, «Κήποι/Gardens», «Belle Epoque», «Allou Fun Dark – stories of a dark night» στο Booze Cooperativa και στο AERA στην Βιέννη (σκην.Γ.Στεφανακίδης). Συμμετείχε στην παράσταση «Χιόνια πολλά κι ευτυχισμένος ο νέος χρόνος» στο θέατρο Φούρνος (σκην.E.Andre Gonzales). Συμμετείχε στις παραστάσεις, «Βραδυά Σάτυρας» στο Μέγαρο Μουσικής (σκην.Γ.Κακλέας), «Ουπς…μια παράσταση κόμικς» στον Τεχνοχώρο (σκην.Γ.Κακλέας). Συνεργάστηκε με τις «Πρώτες Ύλες» στην παράσταση «Αθωότητα» της Dea Locher (σκην.Χ.Λύγκας). Πρωταγωνίστησε στην παράσταση «Η Αντιγόνη στη Νέα Υόρκη» του J.Gowatski, Τεχνόπολις – Γκάζι, (σκην. Φ.Μουρατίδης). Συμμετείχε στην παράσταση «Ξαφνικά το περασμένο καλοκαίρι» του Τ. Willliams, στο Θησείον ένα Θέατρο για τις Τέχνες (σκην. Γ.Κοντραφούρης). Με το Εθνικό Θέατρο συνεργάστηκε στις παραστάσεις, «Λυσιστράτη» Αριστοφάνη (σκην.Δ.Χρονόπουλος), «Φαύστα» Μποστ (σκην. Ν.Χατζηπαππάς), «Ηλέκτρα» Σοφοκλή (σκην. Λ.Κονιόρδου). Με το Θέατρο Τέχνης συνεργάστηκε στις παραστάσεις, «Πλούτος» Αριστοφάνη (σκην. Μ.Κουγιουμτζής), «Μικρός Πρίγκηπας» Εξυπερί (σκην. Μ.Κουγιουμτζής), «Τρωάδες» Ευριπιδη (σκην. Γ. Λαζάνης) «Οπως σας αρέσει» W.Shakespeare, (σκην. Γ. Λαζάνης). Έπαιξε στις ταινίες, “Μητριαρχία” (σκην. Ν. Κορνήλιου), “Το Παλαιοπωλείο της της Οδού Ruth Kjaer” (σκην. Α. Σιώκου), «Ο Αρσιβαρίστας και ο άγγελος» (σκην. Ε.Αλεξανδράκη), «Ο χορός των νεκρών ρόδων» (σκην. Γ. Αιόλου), «Ελεάτης ξένος» (σκην. Δ. Θέος). Έπαιξε στην τηλεοπτική σειρά «Οι μάγισσες της Σμύρνης» στο Mega (σκην. Κ.Κουτσομύτης). Συνεργάζεται με πολλά studio ως εκφωνήτρια- αφηγήτρια σε ελληνικά και ξένα ντοκυμαντέρ για την κρατική και την ιδιωτική τηλεόραση. Από το 2007 είναι εμψυχώτρια σε θεατρικά σεμινάρια- εργαστήρια παιδιών και ενηλίκων (Μικρό Πολυτεχνείο, ΚΕΘΕΑ ΕΝ ΔΡΑΣΗ – γυναικείες φυλακές Κορυδαλλού κ.α).

Μάιρα Μηλολιδάκη (υψίφωνος)

Απόφοιτος του Ωδείου Αθηνών, υπότροφος του Ιδρύματος Ωνάση, με σπουδές στο Μιλάνο και στo Στούντιο Όπερας της Ακαδημίας της Αγίας Καικιλίας στη Ρώμη. Έχει συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο, την Εθνική Λυρική Σκηνή, την Όπερα Δωματίου Αθηνών, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, την Ακαδημία της Αγ. Καικιλίας, τον Φλωρεντινό Μουσικό Μάιο, το Teatro dal Verme στο Μιλάνο, το Δημοτικό Θέατρο Πάτρας, σε ρόλους όπως Lucia (Lucia di Lammermoor), Magda (La Rondine), Βασίλισσα της Νύχτας (Ο Μαγικός Αυλός), Violetta, (La Traviata), Γυναίκα στην Ανθρώπινη Φωνή του Poulenc, Serpina (La Serva Padrona), Rosina (Ο Κουρέας της Σεβίλλης), Micaela (Bizet, Carmen), κ.ά. Έχει συμπράξει με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, τη Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου, την Ορχήστρα των Χρωμάτων, την Καμεράτα, τη Συμφωνική Ορχήστρα Tito Schipa, την Ορχήστρα I Pomeriggi Musicali, το ΕΣΣΜ, το Melos Brass, το Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο, το μπαρόκ σύνολο Sinfonia, την Athens Academica Orchestra, σε φεστιβάλ και ρεσιτάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ανάμεσά τους και στο Carnegie Hall της Νέας Υόρκης. Ξεχωρίζουν οι εμφανίσεις της πλάι σε διεθνώς καταξιωμένους σολίστες όπως ο οργανίστας Johannes Geffert (2006, ανοιξιάτικος κύκλος εκκλησιαστικού οργάνου) και ο κόντρα τενόρος Michael Chance (Γερμανική Εκκλησία, Απρίλιος 2015) σε έργα εκκλησιαστικής μουσικής. Ιδιαίτερη θέση στο ρεπερτόριό της έχει η σύγχρονη μουσική παραγωγή (π.χ. L. Berio, Sequenza III για σόλο φωνή, N. Hakim, Missa Resurrectionis για σόλο σοπράνο, W. Lutoslawski, Chantefleurs et Chantefables, J. Tavener, Έξι τραγούδια σε ποίηση της Αχμάτοβα για υψίφωνο και βιολοντσέλο, κ.ά.), καθώς και τα έργα σύγχρονων Ελλήνων συνθετών πολλά από τα οποία έχει παρουσιάσει σε πρώτη εκτέλεση. Μαζί με τον πιανίστα Τίτο Γουβέλη, με τον οποίο συνεργάζεται σταθερά στο ρεπερτόριο μουσικής δωματίου, επιμελήθηκε τον κύκλο συναυλιών Ένα Μουσείο από Μουσική που πραγματοποιήθηκε με χορηγία του Ιδρύματος Ωνάση στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης (2009-2011) και διοργανώνει το φεστιβάλ κλασικής μουσικής Μουσικοί ΣυνΤΟΝισμοί στη σκηνή Beton7 στον Κεραμεικό. Έχει συμμετάσχει σε δύο διακεκριμένες ταινίες μεγάλου μήκους του Ν. Κορνήλιου (11 Συναντήσεις με τον πατέρα μου και Μητριαρχία).

Ως μέλος της ομάδας μουσικού θεάτρου ΡΑΦΗ από την ίδρυσή της το 2012 έχει συμμετάσχει σε παραγωγές της, όπως Les Fables του La Fontaine σε σκηνοθεσία Μάρως Μαρμαρινού (Οικία Κατακουζηνού), Cendrillon της Pauline Viardot σε σκηνοθεσία Θέμελη Γλυνάτση (Skrow Theater) και Pygmalion του J. Ph. Rameau σε σκηνοθεσία Πάρι Μέξη (Θέατρο Πόρτα). Διδάσκει κλασικό τραγούδι στο Ωδείο Μάντζαρος και στο Αμερικάνικο κολλέγιο Deree (από το 2015), ενώ εργάζεται τακτικά ως vocal coach σε θεατρικές παραγωγές. Είναι διδάκτωρ του Πανεπιστημίου της Σορβόννης στη γαλλική γλώσσα και πτυχιούχος της Νομικής Σχολής Αθηνών.

Γιώργος Στεφανακίδης (κείμενο, μουσική, σκηνοθεσία)

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και Διπλωματούχος κλασικής κιθάρας (άριστα παμψηφεί και β’ βραβείο) από το ωδείο «Μουσικοί Ορίζοντες». Απο το 1998 συνθέτει μουσική για θεατρικές παραστάσεις μεταξύ των οποίων είναι: «Κοίτα τους» (Μάριος Ποντίκας), «Τέλος καλό όλα καλά» (Σαίξπηρ), «Ανά δύο» (συρραφή κειμένων, Μουσείου Ιστορίας Πανεπιστημίου Αθηνών), «Προμηθέας Δεσμώτης» (διασκευή της τραγωδίας του Αισχύλου, Αρχαία Ακρόπολη Λεπρέου), «Αποσπάσματα βουλιμικού λόγου», (Θράσου Καμινάκη, Θέατρο Φούρνος, Altera Pars), «Lost love stories», (Θράσου Καμινάκη, Βοοze Cooperativa, Nixon), “Το Γεφύρι της Άρτας – επί του μύθου σύνθεσις”, (Σύγχρονο Θέατρο), κ.α. Σκηνοθέτησε την multimedia performance «7 επι 7», η οποία εκπροσώπησε το Μικρό Πολυτεχνείο στο Fringe Festival, και παρουσιάστηκε στο Γκάζι τον Ιούνιο 2009. To 2007, ίδρυσε την καλλιτεχνική ομάδα CHROMATIC SEQUENCE, στην οποία δρά ως συγγραφέας, συνθέτης, στιχουργός και σκηνοθέτης παρουσιάζοντας τα έργα του: Εφτά μέρες μακριά (2007), Θηλή.. στο στόμα (2009), Σαν παλιό σινεμά (2010), Allou Fun Dark (2010 – 2014), Βelle Epoque (2012), Κήποι/Gardens (2012, 2014), ΝΙΟΒΗ – Μια σπουδή πάνω στο μύθο (Συμπαραγωγή με τη θεατρική ομάδα ΕΥΤΟΠΙΑ και το Υπουργείο Πολιτισμού της Κυπριακής) Δημοκρατίας (2013). Έχουν κυκλοφορήσει οι παρακάτω δισκογραφικές δουλειές του: Εφτά μέρες μακριά, από την ομάδα του «Chromatic Sequence» (2007), Lost Love stories, από την ομάδα LSD που κυκλοφόρησε από την «Μικρή Άρκτο» (2010), Allou Fun Dark, (μουσική & κείμενο) από την ομάδα του «Chromatic Sequence» σε εκδόσεις του οίκου Ars Nocturna (2010), Βelle Epoque, από την ομάδα του «Chromatic Sequence» (2012). Το θεατρικό έργο του, ΝΙΟΒΗ – Μια σπουδή πάνω στο μύθο, έχει εκδοθεί από τις εκδόσεις Ars Nocturna (2013). Συνέθεσε τη μουσική για την ταινία – ντοκυμαντέρ ” Μακροβούτι” της Ιρίνας Μπόικο (2016).

Pietà
Από Μηχανής Θέατρο
Ακαδήμου 13 Μεταξουργείο, 21 0523 1131

Από 9 Οκτωβρίου και κάθε Κυριακή στις 21:30

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

ΊΣΟΝ | Ένας νέος χώρος καλλιτεχνικής έκφρασης ανάπηρων και μη ανάπηρων καλλιτεχνών

ΊΣΟΝ | Ένας νέος χώρος καλλιτεχνικής έκφρασης ανάπηρων και μη ανάπηρων καλλιτεχνών

Η ομάδα ΘΕΑΜΑ, η ομάδα ΕΞΙΣ και η ομάδα ARTimeleia, ο Βασίλης Οικονόμου, η Άννα Βεκιάρη και η Αννίτα Καπουσίζη ...