Home / THINKDROPS / ΘΕΑΤΡΟ / STAND UP COMEDY / Μια συνέντευξη με τον χαρισματικό stand-up κωμικό Δημήτρη Χριστοφορίδη

Μια συνέντευξη με τον χαρισματικό stand-up κωμικό Δημήτρη Χριστοφορίδη

Αυτές τις μέρες, ο Δημήτρης Χριστοφορίδης «κατασκηνώνει» στο θέατρο Άβατον στον Κεραμεικό και αφηγείται με το χαρακτηριστικό του χιούμορ καταστάσεις της δική του ζωής που… θυμίζουν κάτι από τη δική μας! Ο χαρισματικός κωμικός απάντησε με τον δικό του τρόπο στις απορίες μας.

dimitris-christoforidis-synenteyxi

Πώς αποφάσισες να κάνεις μια παράσταση, η οποία ν’ ασχολείται με τις μετριότητες;

Η τέχνη μου είναι αυτοβιογραφική. Η επόμενη παράσταση θα έχει τίτλο «Κομμουνισμός και Ζάχαρο» .

Το να πάρει κανείς το Lower με C μπορεί να τον στοιχειώνει για μια ζωή;

Όχι. Από τη στιγμή που πήρες το χαρτί όλα καλά. Βέβαια, όταν η μάνα σου το κορνιζάρει στο παιδικό σου δωμάτιο και σκέφτεσαι ότι αυτό ήταν το μοναδικό highlight στη ζωή σου, είναι αρκετά θλιβερό.

Αναφέρεις ότι αν το δράμα είναι η μίμηση σπουδαίων πράξεων, τότε η κωμωδία είναι η μίμηση της μετριότητας. Τι εννοείς;

Είναι μια φράση του Αριστοτέλη που πιστεύω ότι εξηγεί ακριβώς τι σημαίνει «δράμα» και «κωμωδία». Το δράμα είναι η μίμηση σπουδαίων πράξεων. Οι ήρωες δίνουν  τη  ζωή τους για ένα ιδανικό, όπως ο έρωτας, η πατρίδα κτλ. Θυσιάζονται με ανιδιοτέλεια και υπερηφάνεια μπροστά σε κάτι που τους υπερβαίνει ή καταστρέφονται από την ίδια τους τη μοίρα. Πάντα όμως με την συγκίνηση της υπέρβασης. «Να ζει κανείς ή να μη ζει;», όπως  λέει με στόμφο ο Άμλετ και ο Ριχάρδος ο τρίτος, μέσα στη φρίκη της μάχης ενώ το άλογό του πεθαίνει, ουρλιάζει «το βασίλειο μου για ένα άλογο». Γι’ αυτό και τους πονάμε και ταυτιζόμαστε μ’ αυτούς. Γιατί, κατά βάθος, ζηλεύουμε τη θυσία τους και την ανιδιοτέλεια τους μπροστά σε κάτι που μας υπερβαίνει.

dimitris-christoforidis-synenteyxi_2

Γενικότερα η παιδεία και συγκεκριμένα ο αυτοσαρκασμός μπορούν να γίνουν τα εργαλεία ώστε να απεγκλωβιστούμε από την κακώς εννοούμενη μετριότητα.

Η κωμωδία, από την άλλη, δεν επιτυγχάνει τη μέθεξη με το σπουδαίο και το μεγαλοπρεπές. Την καταφέρνει με το ευτελές και την αδυναμία του ήρωα. Ο Δικαιόπολις στους Αχαρνείς του Αριστοφάνη φοράει τα κουρέλια και ζητιανεύει από τον Ευριπίδη να του γράψει κάτι για να συγκινηθεί ο χορός, την ώρα που ο Λάμαχος τραυματίζεται με αυταπάρνηση στη μάχη. Ο Τσάπλιν φοράει κουρελαρίες και τον τσακίζει η φτώχια, η απόρριψη, η διαφορετικότητα. Ο Βέγγος τρέχει όλη την ώρα και ποτέ δεν προλαβαίνει,  ο Γκράουτσο Μάρξ δεν θά ‘θελε να ανήκει σε κάποια λέσχη που θα τον δεχόταν σαν μέλος της και ο Γούντι Άλλεν μάς το λέει ξεκάθαρα: «Το μόνο μου παράπονο από τη ζωή είναι πως δεν είμαι κάποιος άλλος».

Θεωρείς ότι σαν κοινωνία έχουμε δαιμονοποιήσει τη μετριότητα;

Νομίζω περισσότερο τη διαφορετικότητα. Αυτή φοβόμαστε πιο πολύ. Αλλά μόνο από εκεί έρχεται η αλλαγή.

O σαρκασμός και το χιούμορ μπορούν να γίνουν τα εργαλεία ώστε να απεγκλωβιστούμε από την κακώς εννοούμενη μετριότητα;

Γενικότερα η παιδεία και συγκεκριμένα ο αυτοσαρκασμός. Ναι.

Ποιο είναι κατά τη γνώμη σου το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό που πρέπει να διαθέτει ένας καλός stand up κωμικός;

Τρία χαρακτηριστικά θα έλεγα πολύ σημαντικά. Υπομονή, ταλέντο και αξιοπρέπεια.

Ποια είναι τα σχέδιά σου για το άμεσο μέλλον;

Θέλω να φάω κάτι, γιατί πεινάω.

Δείτε περισσότερα για την παράσταση «Lower με C»

 

Μια συνέντευξη με τον χαρισματικό stand-up κωμικό Δημήτρη Χριστοφορίδη
5 (100%) 4 votes

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

Τάιμινγκ: Η 4η σόλο stand-up comedy του Γιώργου Χατζηπαύλου

Τάιμινγκ: Η 4η σόλο stand-up comedy του Γιώργου Χατζηπαύλου ξεκινά στις 19/1

Ο Γιώργος Χατζηπαύλου επιστρέφει στις 19 Ιανουαρίου και για 4 μόνο παραστάσεις στην κεντρική σκηνή του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης με ...