Home / THINKDROPS / CINEMA / “And the Oscar goes to…” 2018 edition!

“And the Oscar goes to…” 2018 edition!

Η μεγάλη βραδιά του κινηματογράφου είναι και πάλι προ των πυλών, και ποιος θα πέσει πιο μέσα στις προβλέψεις από την Caroline και τον Figurehead; Όπως και κάθε χρόνο, έτσι και φέτος θα αναλάβουν τη δύσκολη δουλειά να σου πουν ποιος θα πάρει το βραβείο πολύ πριν την απονομή.

Main_Top_Banner

Δεν έχουμε παράπονο από τη φετινή χρονιά. Και φέτος είδαμε διαμαντάκια, και μάλιστα η συγκεκριμένη βραδιά μοιάζει πιο απλή από αντίστοιχες των προηγούμενων ετών (κατά την ταπεινή μας γνώμη, πάντα), καθώς το αριστούργημα του Martin McDonagh είναι αυτό που μάλλον θα ξεχωρίσει και μάλιστα, πέρα για πέρα δίκαια. Το αντίπαλο δέος, το The Shape of Water, έχει σχεδόν ισάριθμα βραβεία σε όλους τους προάγγελους, οπότε η μάχη μεταξύ των δυο θα κριθεί στα σημεία.

Dunkirk και Darkest Hour εξίσου συναρπαστικά και με δίκαιες υποψηφιότητες, κάτι που δεν μπορώ να πω για το The Post, που εκεί μάλλον έπαιξαν ρόλο τα κολλητιλίκια του Spielberg.

Κάπου εδώ επί τη ευκαιρία οφείλουμε να σταθούμε σε μια πολύ λεπτή παράμετρο της βραδιάς αυτής. Όπως έχουμε πει και στο παρελθόν στα Oscars δεν καταλήγουν πάντα «οι καλύτεροι» καθώς είναι μια βραδιά που θέλει να αναδείξει τα trends και τις πολιτικοκοινωνικές απόψεις της βιομηχανίας του Χόλυγουντ. Αυτό το politically correctness όμως αρχίζει σταδιακά να γίνεται φορτικό και να στοιχίζει επί της ουσίας, καθώς δεν βλέπω τον λόγο για μια ταινία σαν το Get Out να βρίσκεται υποψήφια ως καλύτερη της χρονιάς. Έξυπνη, καλοφτιαγμένη και ενδιαφέρουσα δεν αντιλέγει κανένας αλλά σε καμία περίπτωση δεν συγκρίνεται ποιοτικά με τις υπόλοιπες της κατηγορίας κι αν δεν βοηθούσε στο ξέπλυμα του #OscarsSoWhite θα ήταν άφαντη από τις περισσότερες κατηγορίες.

Τον ίδιο ίσως ρόλο είχε αναλάβει πέρσι το Moonlight, αλλά κανένας δεν μπορούσε να αμφισβητήσει το πόσο δίκαια βρέθηκε στο ψηλότερο σκαλί της βραδιάς. Κάτι τέτοιο θα μπορούσαμε να συμβεί αν στη θέση του Get Out βρισκόταν το εξαιρετικό Mudbound, αλλά αυτό πρώτον διηγείται μια ιστορία από αυτές που η Αμερική κρύβει κάτω από το χαλί (το άντεξαν μια με το Twelve Years a Slave, σε καμιά δεκαετία πάλι), και δεύτερον είναι  παραγωγή Netflix, μιας πλατφόρμας που πολεμά με νύχια και με δόντια το Χόλυγουντ.

Παρ’ όλα αυτά, ας μην σταθούμε πολύ στις λεπτομέρειες, θα το κάνουμε ούτως ή άλλως παρακάτω. Για άλλη μια χρονιά είμαστε ο έμπιστος οδηγός σου για τη βραδιά αυτή, και με υπερηφάνεια θα σε κάνουμε να πεις την επόμενη μέρα της απονομής «το ξέρω, το είπαν η Caroline και Figurehead δυο μέρες πριν»!

 

ACTOR IN A LEADING ROLE

Actor-Leading-100

Timothée Chalamet – Call Me By Your Name
Daniel Day Lewis – Phantom Thread
Daniel Kaluuya – Get Out
Gary Oldman – Darkest Hour
Denzel Washington – Roman J. Israel, esq.
The_Figurehead Αν και όλοι το αξίζουν, πλην του Kaluuya που ούτε για πλάκα, και ίσως λίγο ο Washington που, ΟΚ τον έχουμε δει και σε καλύτερους ρόλους από τον δυσλειτουργικό Roman, είναι λίγο μονόδρομος φέτος η κατηγορία. Gary Oldman με πόνο καρδιάς, ενάντια στον προσωπικά αγαπημένο μου ηθοποιό όλων των εποχών, Day Lewis, που στην τελευταία (όπως λέει) εμφάνισή του, βρίσκεται αντιμέτωπος με έναν Oldman που θα μείνει στην ιστορία.

Caroline Treize Νομίζω κι εγώ πως θα πάει στον Gary Oldman, με πιθανό spoiler τον Denzel που πέρσι του γλίστρησε μέσα από τα χέρια και ίσως φέτος να είναι η χρονιά του. Και ο Timothée στο Call Me By Your Name ήταν μαγευτικός πάντως.

 

ACTRESS IN A LEADING ROLE

Actress-Leading-100

Sally Hawkins – The Shape Of Water
Frances McDormand – Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Margot Robbie – I, Tonya
Saoirse Ronan – Lady Bird
Meryl Streep – The Post
The_Figurehead Στο αντίστοιχο περσινό άρθρο είχα γράψει πως η Streep σχεδόν πάντα αξίζει την υποψηφιότητα. Φέτος λες και το έκανε επίτηδες να με διαψεύσει με τον άκρως χλιαρό ρόλο της στο Post, που αν δεν ήταν αρκετά επίκαιρο για την Αμερική, θα πέρναγε και δεν θα ακούμπαγε. Δαγκωτό και χωρίς συναγωνισμό η Frances McDormand, σε μια εμφάνιση που προσωπικά με άφησε άφωνο, κι που επίσης πιστεύω θα γίνει ορόσημο στην κατηγορία.

Caroline Treize Τρίτη φορά nomination για την απίστευτη Saoirse με το Lady Bird αυτή τη φορά. Θα ήθελα να τη δω να το σηκώνει, αλλά πραγματικά η Francis McDormand τα διέλυσε όλα. Αντίστοιχα, πιθανό spoiler είναι και η Margot, όμως έχω την αίσθηση ότι είναι η χρονιά της Francis.

 

ACTOR IN A SUPPORTING ROLE

Actor-Supporting-100

Willem Dafoe – The Florida Project
Woody Harrelson – Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Richard Jenkins – The Shape of Water
Christopher Plummer – All the Money in the World
Sam Rockwell – Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
The_Figurehead Κι ήταν όλοι τους υπέροχοι… Αλλά δεν μπορώ να συγκρίνω τον Sam Rockwell σε έναν ρόλο που στη μια σκηνή σε έκανε να ξεκαρδίζεσαι και στη επόμενη να δακρύζεις. Πάντα ήταν καταπληκτικός, και φέτος ήρθε η στιγμή του.

Caroline Treize Αγάπησα το Florida Project και ο Dafoe, ο άτιμος καλικάντζαρος, είναι απίστευτος σε ότι και να παίζει! Έχει όμως αντιμέτωπο τον Richard Jenkins, που με συγκίνησε τρομερά στο Shape of Water και θα ήθελα να τον δω να φεύγει σπίτι με το αγαλματίδιο. Τι να πω… Δύσκολη κατηγορία!

 

ACTRESS IN A SUPPORTING ROLE

Actress-Supporting-100

Mary J. Blige – Mudbound
Allison Janney – I, Tonya
Leslie Manville – Phantom Thread
Laurie Metcalf – Lady Bird
Octavia Spencer – The Shape of Water
The_Figurehead Πού είναι η μικρή θεά Brooklynn Prince του Florida Project που έκλεψε την παράσταση, οέο;  Anyhow, δεν θα μου έκανε καθόλου εντύπωση αν μάθαινα πως η Allison Janney λαμβάνει καθημερινά hate mail μετά την ερμηνεία της στο I, Tonya. Ήταν άκρως πειστική σε έναν άκρως μισητό ρόλο, και πραγματικά δεν βλέπω κάτι άλλο στην κατηγορία αυτή.

Caroline Treize Πες τα ρε Figure, πες τα! Florida Project για πάντα! Αλλά ναι, η κατηγορία μάλλον ανήκει στην Allison Janney, με πιθανό spoiler την Mary J. Blige που πέραν από θεά της RnB είναι και γαμάτη στο Mudbound!

 

ANIMATED FEATURE FILM

Animated-100

The Boss Baby
The Breadwinner
Coco
Ferdinand
Loving Vincent
The_Figurehead 65.000 έργα τέχνης ζωγραφισμένα στο χέρι. Τόσα ήταν τα καρέ που χρειάστηκαν για να φτιαχτεί το αριστούργημα που ακούει στο όνομα Loving Vincent. Παρ’ όλα αυτά δεν υπάρχει καμία περίπτωση να παραμερίσει την παντοκρατορία της Disney με το Coco, σε μια κατηγορία που βλακωδώς δεν μετονομάζεται σε «Καλύτερη Παιδική Ταινία», καθώς οτιδήποτε περνάει το όριο της ανήλικης θεματολογίας (και δεν είναι Disney) το τρώει ο σκόρος.

Caroline Treize Loving Vincent και τα μυαλά στα κάγκελα! Αν και το Coco είναι μάλλον η πιο γλυκιά ταινία της Disney εδώ και πολλά χρόνια. Για άλλη μια φορά θα συμφωνήσω με τον Figurehead, η κατηγορία έχει γίνει τρομερά PG-13 και προβλέψιμη, οπότε ελπίζουμε φέτος να κάνει την έκπληξη και να δικαιώσει το Loving Vincent.

 

CINEMATOGRAPHY

Cinematography-100

Blade Runner 2049
Darkest Hour
Dunkirk
Mudbound
The Shape of Water
The_Figurehead Το όνομα του Roger Deakins έχει γίνει πλέον ανέκδοτο, καθώς μετά από 12 υποψηφιότητες και καμία νίκη, είναι επίσημα ο μεγαλύτερος loser στο Χόλυγουντ. Φέτος βλέπω αυτή η μαύρη παράδοση να σπάει, γιατί αυτό που έκανε με το Blade Runner 2049, να μεταφέρει αυτούσια την απίστευτη αισθητική μιας ταινίας 30 χρονών, δεν θυμάμαι να το έχω δει κάπου άλλου. Να στο πω διαφορετικά Roger… Αν δεν και φέτος, παράτα τα… Άνοιξε κανένα τυροπιτάδικο στο κέντρο.

Caroline Treize What Figurehead said συν εγώ να προσθέσω ότι το Blade Runner 2049 δεν μπορεί να συγκριθεί με καμία άλλη ταινία για το cinematography φέτος… Εκτός ίσως από το Shape of Water.

 

COSTUME DESIGN

Costume-Design-100

Beauty and the Beast
Darkest Hour
Phantom Thread
The Shape of Water
Victoria & Abdul
The_Figurehead Το Phantom Thread έχει το όνομα, και βλέπω να έχει και τη χάρη. Θα έβλεπα και Beauty and the Beast, αλλά να πας να πνιγείς Disney που θα κλέψεις το βραβείο από το Loving Vincent!!!

Caroline Treize Αν μια ταινία που ο κεντρικός της ήρωας είναι μόδιστρος δεν πάρει Oscar, για costume design ε τότε τι φάση δηλαδή; Το Beauty and the Beast είχε κυριολεκτικά ΕΝΑ φόρεμα! ΟΚ, ωραίο φόρεμα, ενδεχομένως να το αγόραζα στις εκπτώσεις or something, αλλά όχι και να κερδίσει το Phantom Thread. Τζίζας! Πιθανό spoiler, προβλέπω το Darkest Hour λόγω του ότι ιστορικά οι ταινίες εποχής αυνανίζονται με τοcostume design, τύπου «μαζέψαμε τα κουμπιά από κοστούμια νεκρών στρατιωτικών στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο για authenticity» και το Χόλυγουντ αυνανίζεται βλέποντές τες.

 

DIRECTING

Directing-100

Dunkirk
Get Out
Lady Bird
Phantom Thread
The Shape Of Water
The_Figurehead Η συγκεκριμένη κατηγορία με άφησε με διάφορα «γιατί»… Γιατί όχι ο Martin McDonagh, γιατί όχι ο Luca Guadagnino, γιατί όχι ο Denis Villeneuve; #OscarsSoWhite και #TimesUp είπες, ε; Χμμμ… Παρ’ όλα αυτά ήρθε μάλλον η χρονιά όπου ο Guillermo del Toro δικαιώνεται. Όταν παίρνεις το αντίστοιχο βραβείο από τη Συντεχνία Σκηνοθετών της Αμερικής, εμείς τι να λέμε τώρα;

Caroline Treize Θα το πάρει ο McDonnagh. Όχι; Ντάξει θα το πάρει ο Jordan Peele γιατί τόσα noms έδωσαν στο Get Out, κάπου πρέπει να το δικαιώσουν και φέτος είναι μάλλον αδιάφορη αυτή η κατηγορία με τόσους που άφησαν απ’ έξω…

 

FOREIGN LANGUAGE FILM

Foreign-100

A Fantastic Woman (Chile)
On Body and Soul (Hungary)
The Insult (Lebanon)
Loveless (Russia)
The Square (Sweden)
The_Figurehead Από τις ταινίες που ευχαριστήθηκα όσο λίγες φέτος, το The Square είχε και την αστεία του πλευρά αλλά και αυτή που θα σε προβληματίσει με ένα τεράστιο WTF να πλανάται μόνιμα σε όλη του τη διάρκεια. Όσο κι αν θα το ήθελα όμως τα On Body and Soul και Loveless είναι πιο κοντά στα Οσκαρικά πρότυπα για την κατηγορία αυτή, και ακόμα περισσότερο το A Fantastic Woman. Ένας ύμνος για την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, που η Ακαδημία πετάει τη σκούφια της να αποδείξει πόσο κοντά νιώθει σε ιστορίες όπως της Marina. Viva la Chile λοιπόν!

Caroline Treize To The Square και θα είμαι ειλικρινής. Είναι η μόνη ταινία από τις ξενόγλωσσες που είχε το budget να διαφημιστεί αρκετά ώστε να βρεθεί στον χάρτη των voters. Αυτή (και ίσως το Loveless) είναι από τις μόνες που ακούστηκαν για αυτή την κατηγορία. That’s all folks.

 

MAKEUP AND HAIRSTYLING

Makeup-100

Darkest Hour
Victoria & Abdul
Wonder
The_Figurehead Darkest Hour… Οι υπόλοιποι μην μπείτε καν στο γήπεδο.

 

Caroline Treize ΧΑΧΑΧΑ πόσο δίκαιο! Δικαιωματικά στο Darkest Hour (τόσο πάστωμα στον Oldman…) αλλά και το Wonder με τον πιτσιρίκο και τα προσθετικά… Ποτέ δεν ξες, εγώ το δηλώνω ως πιθανό spoiler.

 

MUSIC (ORIGINAL SCORE)

Music-Score-100

Dunkirk
Phantom Thread
The Shape of Water
Star Wars: The Last Jedi
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
The_Figurehead Ως fan των Radiohead θα ψήφιζα Jonny Greenwood για το Phantom Thread. O Desplat όμως θα το πάρει, που αρχίζει να εξελίσσεται στην Colleen Atwood της μουσικής.

Caroline Treize Dunkirk. I mean, πιθανότατα Dunkirk. Αν διάλεγα εγώ θα πήγαινε στο Star Wars because the force was strong with this one.

 

MUSIC (ORIGINAL SONG)

Music-Song-100

“Remember Me” Coco
“Mystery of Love” Call Me By Your Name
“This Is Me” The Greatest Showman
“Mighty River” Mudbound
“Stand Up For Something” Marshall
The_Figurehead Όσο ζω δεν θα καταλάβω με ποια κριτήρια επιλέγεται ο νικητής εδώ. Το μόνο που έχω καταλάβει είναι ότι όταν παίζει Bond Song, οι υπόλοιποι ξεχάστε το. Φέτος που δεν έχουμε James Bond όμως, για μένα το πιο ωραίο τραγούδι είναι το Mystery of Love. Αλλά επειδή το Call me by your Name θα είναι ο μεγάλος χαμένος της βραδιάς, ξέρεις αυτός που θα πάρει μόνο του σεναρίου, θεωρώ το This Is Me πιο πιθανό. Θα έβλεπα και Coco, αλλά να πας να πνιγείς Disney που θα κλέψεις το βραβείο από το Loving Vincent!!!

Caroline Treize This Is Me. Και θα σας πω γιατί: εδώ στα Λονδίνα το The Greatest Showman έχει προβολές αποκλειστικά και μόνο Sing-a-Long. Τέτοιο publicity ούτε να τους πλήρωναν. (Εννοείται ΔΕΝ έχω πάει, αφήκετέ με!)

 

VISUAL EFFECTS

Visual-Effects-100

Blade Runner 2049
Guardians of the Galaxy Vol. 2
Kong: Skull Island
Star Wars: The Last Jedi
War for the Planet of the Apes
The_Figurehead Planet of the Apes! Τόσο καλά τα εφέ που δεν καταλαβαίνεις ότι ήταν εφέ… Τι εννοείς δεν μιλούν οι πίθηκοι στην πραγματικότητα;

Caroline Treize Λόγω πολιτικής θα πάει στο Apes, αλλά κανονικά θα έπρεπε να πάει στο Guardians of the Galaxy Vol. 2 για την πιο epic opening scene σε ταινία Marvel EVER, is all!

 

WRITING (ADAPTED SCREENPLAY)

Writing-Adapted-100

Call Me By Your Name
The Disaster Artist
Logan
Molly’s Game
Mudbound
The_Figurehead Όπως ανέφερα και παραπάνω το Call me by your Name θα καταφέρει λίγα πράγματα, ένα εκ των οποίων του διασκευασμένου σεναρίου. Αν και συμφωνώ, θα μου άρεσε να το δω και στη θέση του Mudbound, αλλά όπως είπαμε και πριν, politics.

Caroline Treize Θέλω πάρα πολύ να δω τον Tommy Wiseau on stage με τον James Franco να το σηκώνει για το αναπάντεχα συγκινητικό The Disaster Artist. (Πολύ) πιθανό spoiler το Call Me By Your Name. Και τα δυο θα το αξίζουν.

 

WRITING (ORIGINAL SCREENPLAY)

Writing-Original-100

The Big Sick
Get Out
Lady Bird
The Shape of Water
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
The_Figurehead Οι «Τρεις Πινακίδες» είναι μια πανέξυπνη ταινία που συνδυάζει σοβαρά μηνύματα με τρόπο που μένει στον θεατή και το χιούμορ αλλά και το δράμα. Ευχάριστη έκπληξη το Big Sick, αλλά και πάλι… Three Billboards!

Caroline Treize Αυτή είναι από τις δυσκολότερες κατηγορίες… Νομίζω πως θα πάει στο Shape of Water. Ότι πιο αλλόκοτο έχω δει τον τελευταίο χρόνο, πραγματικά original.

 

BEST PICTURE

Best-Film-100

Call Me By Your Name
Darkest Hour
Dunkirk
Get Out
Lady Bird
Phantom Thread
The Post
The Shape Of Water
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
The_Figurehead Όπως είπαμε και στην αρχή, οι επιλογές και φέτος είναι ένας συνδυασμός ποιότητας και προβολής ιδεών. Με κάποιες ως θεατής συμφωνώ, με κάποιες άλλες απορώ. Στο δια ταύτα, το Three Billboards Outside Ebbing, Missouri είναι ο αδιαμφισβήτητος νικητής, από έναν σκηνοθέτη που επιμένει να κάνει λίγες ταινίες αλλά με ουσία. Είναι μια ταινία με ασύγκριτες ερμηνείες, μαγική κινηματογράφηση και καθηλωτική ιστορία. Μεγάλος αντίπαλος του ίσως, το επίσης εξαιρετικό τέρας το del Toro, αλλά θα σας πω ένα μυστικό… Για να κερδίσεις το Oscar καλύτερης ταινίας, πρέπει να έχεις την αντίστοιχη υποψηφιότητα από τη Συντεχνία Ηθοποιών της Αμερικής, κάτι που δεν έγινε φέτος για το The Shape of Water. 89 χρόνια τώρα, μόνο το Braveheart του Mel Gibson έσπασε αυτόν το κανόνα, κι αφού δεν το κατάφερε πέρσι ούτε το πολυαγαπημένο La La Land, το βλέπω δύσκολο να το καταφέρνει ο del Toro.

Caroline Treize It’s a no brainer… Three Billboards. Είχα μεγάλο debate στο μυαλό μου μεταξύ αυτού και του Shape of Water. Το Shape of Water είναι τρομερά αυθεντικό, σκοτεινά αστείο, είχε τέλειες ερμηνείες και ένα όμορφο story που σε κάνει να νιώθεις μια πραγματική συμπάθεια για πλάσματα τα οποία δεν είναι άνθρωποι. Παρ’ όλα αυτά, πέραν της πλοκής του, δεν είναι μια ταινία που θα σου μείνει για πολύ. To Call Me By Your Name, παρότι σίγουρα από τις καλύτερες της χρονιάς, έρχεται μετά το Moonlight. Δύσκολο να κερδίσει φέτος. To Three Billboards είναι επίκαιρο, είναι δραματικά, έξυπνα χιουμοριστικό, συγκλονιστικό, με ένα dream cast που έκαναν κλικ από την πρώτη σκηνή, και θέτει την ερώτηση για την οποία όλος ο πλανήτης απορεί, με όλα αυτά τα απαίσια γεγονότα που συμβαίνουν, και κανένα μέτρο δεν παίρνεται για να αποτραπούν: How Come?

 

“And the Oscar goes to…” 2018 edition!
5 (100%) 3 votes

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

Κασκαντέρ σκοτώθηκε στα γυρίσματα του Deadpool 2

Κασκαντέρ σκοτώθηκε στα γυρίσματα του Deadpool 2

Οι μάρτυρες δήλωσαν ότι η μοτοσικλετίστρια κατέπεσε σχεδόν ιπτάμενη και με μεγάλη ταχύτητα επάνω σε τζαμαρία στον Πύργο Shaw, στο Βανκούβερ του Καναδά.