Home / THINKDROPS / CINEMA / ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ / “And the Oscar goes to…” 2020 edition!

“And the Oscar goes to…” 2020 edition!

Οι προβλέψεις των νικητών των Oscars έχουν γίνει έθιμο στο Thinkdrops! Έτσι, για άλλη μια χρονιά, ο Figurehead προβλέπει ποιοι θα φωτογραφηθούν στο χαλί των νικητών τη βραδιά της λαμπερής απονομής.

Όλα δείχνουν πως το κινηματογραφικό 2020 θα χαρακτηριστεί από την μονομαχία ανάμεσα στον Quentin Tarantino και τον Sam Mendes. Ή έστω έτσι θεωρούν οι περισσότεροι ότι θα κυλήσουν τα Βραβεία Oscar της χρονιάς, αψηφώντας επιδεικτικά τις εκπλήξεις σε ένα τοπίο κατηγοριών που φέτος, μετά από πολλές χρονιές, μοιάζει αρκετά ξεκάθαρο…

…ή μήπως δεν είναι έτσι;

Το όνομα του Bong Joon Ho εισήλθε εκκωφαντικά στα μεγάλα σαλόνια του Hollywood, σπάζοντας ρεκόρ ως η πρώτη ξενόγλωσση ταινία που βραβεύτηκε ως καλύτερη στα Βραβεία της Συντεχνίας των Ηθοποιών (SAG Awards). Αν λοιπόν το χέρι της μοίρας θέλει να ευνοήσει την έκπληξη, τότε το “Parasite” από τη Νότια Κορέα θα είναι πρώτο που θα χαλάσει το πάρτι των προβλέψεων.

Ο “Joker” του Todd Philips, από την άλλη, κατάφερε να κερδίσει πολλά στοιχήματα φέτος, σπάζοντας ρεκόρ στο Box Office και με μια ερμηνεία από τον Joaquin Phoenix που θα μείνει στην ιστορία. Παρά την πρωτιά του στις υποψηφιότητες, όμως, είναι δύσκολο να καταλάβει την πρώτη θέση στις περισσότερες από αυτές – αλλά όποια από τα βραβεία καταφέρει να αποσπάσει, θα είναι απόλυτα με το σπαθί του.

Tarantino ή Mendes, λοιπόν; Μεγάλα τα διλήμματα και φέτος, και για άλλη μια χρονιά στο Thinkdrps συζητάμε για το ποιος θα κερδίσει και ποιος θέλουμε να κερδίσει τα Βραβεία Oscar για το 2020.

 

ACTOR IN A LEADING ROLE

ACTOR IN A LEADING ROLE

Antonio Banderas (Pain and Glory)
Leonardo DiCaprio (Once Upon a Time in Hollywood)
Adam Driver (Marriage Story)
Joaquin Phoenix (Joker)
Jonathan Pryce (The Two Popes)

Να μια κατηγορία που θα είχα τεράστια διλλήματα, αν δεν υπήρχε το όνομα του Joaquin Phoenix. Θα έβαζα τον Adam Driver ένα click πιο πάνω από τους υπόλοιπους, με την καθηλωτική του ερμηνεία στο “Marriage Story”, κι έπειτα τον Jonathan Pryce όπου πρέπει επιτέλους να έρθει η σειρά του. Δυστυχώς όμως για όλους τους άξιους φετινούς υποψηφίους, ο Joaquin Phoenix δεν το χάνει φέτος από τα χέρια του. Για να το θέσω διαφορετικά, αν η Ακαδημία σκεφτεί κάτι διαφορετικό, αυτό θα είναι και το τελευταίο άρθρο που διαβάζετε από τα χέρια μας!

P.S.: Μεγάλη εμπάθεια που δεν υπάρχει το όνομα του Adam Sadler. Κι εγώ τον αντιπαθώ αλλά στο “Uncut Gems” έδωσε ρέστα, τι να κάνουμε;

 

ACTRESS IN A LEADING ROLE

ACTRESS IN A LEADING ROLE

Cynthia Erivo (Harriet)
Scarlett Johansson (Marriage Story)
Saoirse Ronan (Little Women)
Charlize Theron (Bombshell)
Renée Zellweger (Judy)

Εδώ για να σας πω την αμαρτία μου, όλα δείχνουν ότι η Renée Zellweger είναι η αδιαμφισβήτητη νικήτρια, αλλά πειράζει που η Scarlett Johansson με έκανε να νιώσω ως θεατής 100 περισσότερα πράγματα με την ερμηνεία της; Και για να είμαι ακόμα πιο ειλικρινής, αμέσως μετά θα το έδινα στην Charlize Theron της οποίας η μεταμόρφωση σε Megyn Kelly ήταν απίστευτη, και δεν αναφέρομαι στο make-up.

Τώρα το “Harriet”, ήταν η προσωποποίηση της προχειρότητας, κι ακόμα κι αν η Cynthia Erivo ήταν η καλύτερη πτυχή της ταινίας, δεν είναι σε καμία περίπτωση αρκετή συγκριτικά με τις υπόλοιπες.

Θέλω Charlize, θέλω ακόμα περισσότερο Scarlett, αλλά βλέπω Renée 

P.S.: Saoirse Ronan no worries, έχεις πολύ μέλλον μπροστά σου!

 

ACTOR IN A SUPPORTING ROLE

ACTOR IN A SUPPORTING ROLE

Brad Pitt (Once Upon a Time in Hollywood)
Al Pacino (The Irishman)
Joe Pesci (The Irishman)
Tom Hanks (A Beautiful Day in the Neighborhood)
Anthony Hopkins (The Two Popes)

Αυτή είναι μια κατηγορία που δεν χρειάζεται να πω πολλά, καθώς κι εδώ νομίζω ότι το τοπίο είναι από τα πιο ξεκάθαρα των τελευταίων ετών. Brad ήρθε η σειρά σου, και ήρθε γιατί είσαι φανταστικός, ποτέ σου δεν επαναπαύτηκες στο να είσαι μια handsome γλάστρα, πάντα έπαιζες καταπληκτικά και επιλεκτικά και πάντα εξελισσόσουν. Πάρ’ το κι έχεις αργήσει κιόλας!

P.S.: μόνο εμένα εκνεύρισε απίστευτα ο τόσο καλούλης και γλυκούλης κύριος Rogers του Tom Hanks;

 

ACTRESS IN A SUPPORTING ROLE

ACTRESS IN A SUPPORTING ROLE

Kathy Bates (Richard Jewell)
Laura Dern (Marriage Story)
Scarlett Johansson (Jojo Rabbit)
Florence Pugh (Little Women)
Margot Robbie (Bombshell)

Για άλλη μια φορά νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο ότι θα πάει στην Laura Dern, αλλά η δική μου προτίμηση στρέφεται κι εδώ προς την έκπληξη. Και στο “Jojo Rabbit” η Scarlett Johansson ήταν καταπληκτική (όπως και όλο το έργο άλλωστε, αλλά θα μιλήσουμε παρακάτω για αυτό). Για τις υπόλοιπες θα πω ένα απλό ΟΚ, καλές ερμηνείες, αλλά όχι αρκετές για να το πάρουν από τα χέρια της Dern.

 

ANIMATED FEATURE FILM

ANIMATED FEATURE FILM

How to Train Your Dragon: The Hidden World
I Lost My Body
Klaus
Missing Link
Toy Story 4

Η κατηγορία της “μεγάλης αδικίας”, όπως μου αρέσει να την χαρακτηρίζω, καθώς ένα αριστούργημα όπως το “I Lost My Body” έχει μηδαμινές ελπίδες να κοντράρει το μεγαθήριο που ακούει στο όνομα Disney. Οι Χρυσές Σφαίρες πάντως μου έδωσαν μια ελπίδα, καθώς από τις 6 υποψήφιες, οι 4 ήταν ταινίες της Disney και το πήρε το “Missing Link”, οπότε fingers crossed!

Πέρα από εκπλήξεις όμως, βλέπω το “Toy Story 4”

 

CINEMATOGRAPHY

CINEMATOGRAPHY

1917
The Irishman
Joker
The Lighthouse
Once Upon a Time in Hollywood

Εδώ υπό φυσιολογικές συνθήκες θα είχα μπλοκάρει. Το “Lighthouse” ήταν ένα οπτικό έπος και ο Lawrence Sher ήταν εκπληκτικός με την οπτική του στο “Joker”, αλλά αυτό που έκανε ο Roger Deakins στο “1917” με το “μονόπλανό” γύρισμα ήταν με μια λέξη αδιανόητο. Δεν μπορώ καν να το βάλω στην ίδια ζυγαριά με το μονόπλανο του Emmanuel Lubezki στο “Birdman” καθώς οι δυσκολίες στους εξωτερικούς χώρους που είχε να αντιμετωπίσει ήταν πέρνα σύγκρισης. Έσπασε το γρουσούζικο σερί του με το “Blade Runner” πέρσι, οπότε η μοίρα οφείλει ίσως να του δώσει λίγο από το χαμένο αίμα του πίσω.

“1917” λοιπόν, αλλά αν η τύχη θέλει να ευννοήσει το αναπάντεχο, θα έβλεπα και κάποιον από τους δυο προαναφερθέντες.

 

COSTUME DESIGN

COSTUME DESIGN

The Irishman
Jojo Rabbit
Joker
Little Women
Once Upon a Time in Hollywood

Εδώ παραδοσιακά πάει το αγαλματάκι σε έργα εποχής, και δικαίως, καθώς η δουλειά που απαιτείται είναι δεκαπλάσια σε σχέση με μια ταινία που απεικονίζει το σήμερα ή το πρόσφατο παρελθόν. Θα έλεγα ότι θα κερδίσει το “Little Women” με επιφύλαξη για το “Jojo Rabbit”.

 

DIRECTING

DIRECTING

Bong Joon Ho (Parasite)
Sam Mendes (1917)
Todd Phillips (Joker)
Martin Scorsese (The Irishman)
Quentin Tarantino (Once Upon a Time in Hollywood)

Η πρώτη από τις σοβαρές μονομαχίες των Tarantino και Mendes. Πολλοί είναι αυτοί που πιστεύουν ότι φέτος είναι η χρονιά του Tarantino. Έχει στα χέρια του ήδη δυο αγαλματίδια αλλά κανένα από αυτά δεν είναι για τη σκηνοθεσία. Απέναντί του όμως είναι το “1917” με μια απόλυτα μοναδική αφήγηση που μάλλον θα χαρίσει και στον Mendes το βραβείο στην κατηγορία αυτή.

Περιττό να πω πόσο θα ήθελα να δω και τον Phillips να ανεβαίνει στη σκηνή, αλλά το βρίσκω πολύ δύσκολο απέναντι σε τέτοιο ανταγωνισμό. Όσο για τον  Bong Joon Ho, έχει άλλες κατηγορίες που μπορεί να φιγουράρει με μεγαλύτερη ασφάλεια, όπως η ακόλουθη.

 

FOREIGN LANGUAGE FILM

FOREIGN LANGUAGE FILM

Corpus Christi (Poland)
Honeyland (North Macedonia)
Les Misérables (France)
Pain and Glory (Spain)
Parasite (South Korea)

Εδώ είναι μάλλον σίγουρο ότι το αγαλματάκι θα πάει στην Νότια Κορέα. Ο Pedro Almodóvar δεν μπορώ να πω ότι με εντυπωσίασε στο βαθμό που θα μπορούσε να γκρεμίσει την επιτυχία του “Parasite”, ενώ το αξιόλογο “Corpus Christi” δεν έχει ακουστεί τόσο, για να μπορέσει να κάνει το ίδιο.

“Parasite” λοιπόν, για μια ταινία που φέτος έφτασε αναπάντεχα ψηλά, αλλά πέρα για πέρα δίκαια.

 

MAKEUP AND HAIRSTYLING

MAKEUP AND HAIRSTYLING

Bombshell
Joker
Judy
Maleficent: Mistress of Evil
1917

Όπως είπα και νωρίτερα, η μεταμόρφωση των ηθοποιών στο “Bombshell” ήταν εκπληκτική. Η δουλειά που χρειάστηκε να γίνει για το “Maleficent” όμως είναι αυτή που συνήθως κερδίζει σε αυτή την κατηγορία.

Με σειρά πρόβλεψης θα έλεγα “Maleficent: Mistress of Evil” και έπειτα “Bombshell”, αλλά με σειρά προσωπικής προτίμησης, θα ήθελα το ανάποδο.

 

MUSIC (ORIGINAL SCORE)

MUSIC (ORIGINAL SCORE)

Joker
Little Women
Marriage Story
1917
Star Wars: The Rise of Skywalker

Εδώ βλέπω ξεκάθαρα το “Joker” με το score της Hildur Guðnadóttir να έχει σχεδόν ρόλο δεύτερου πρωταγωνιστή. John Williams, εσύ δεν έχεις άλλο χώρο σπίτι σου για Oscar, έτσι δεν είναι; Άσε να το πάρει και κανένας άλλος! Άσε που δεν θέλω κανένα βραβείο να πάει στην ταινία που ακούει στο όνομα “The Rise of Skywalker”!

(ζητώ συγνώμη, παραφέρθηκα)

 

MUSIC (ORIGINAL SONG)

MUSIC (ORIGINAL SONG)

“I Can’t Let You Throw Yourself Away, ” Toy Story 4
“(I’m Gonna) Love Me Again,” Rocketman
“I’m Standing With You,” Breakthrough
“Into The Unknown,” Frozen II
“Stand Up,” Harriet

Εδώ τώρα είναι όλα ανοιχτά, και μεταξύ μας (για να την πω την κακία μου), και λίγο αδιάφορα. Να πω στην τύχη το “Stand Up” από το “Harriet” καθώς μείναμε λίγο πίσω στο PC φέτος; Ή μήπως “(I’m Gonna) Love Me Again,” γιατί ΟΚ, musical είναι για τη ζωή ενός εκ των διασημότερων μουσικών του πλανήτη;

Ελπίζω και ποντάρω στο δεύτερο.

 

VISUAL EFFECTS

VISUAL EFFECTS

1917
Avengers: Endgame
The Irishman
The Lion King
Star Wars: The Rise of Skywalker

Το de-aging που έγινε στο “Irishman” συζητήθηκε πολύ φέτος, αλλά εγώ ως θεατής είδα ότι έχει πολύ δρόμο μπροστά του ακόμα. Εδώ και χρόνια πλέον, τα blockbusters έχουν χάσει την αίγλη και το μονοπώλιο που κατείχαν στη συγκεκριμένη κατηγορία, οπότε δεν θα πόνταρα στις προφανείς επιλογές τύπου “Avengers” ή “Star Wars”. Με βάσει όλα τα παραπάνω θα έλεγα το “1917” γιατί η ομάδα των οπτικών εφέ κατάφερε να κάνει μια καταπληκτική δουλειά με απόλυτο ρεαλισμό και μας έπεισε ότι όλο το ταξίδι των δυο στρατιωτών το είδαμε μέσα σε ένα πλάνο.

 

WRITING (ADAPTED SCREENPLAY)

WRITING (ADAPTED SCREENPLAY)

The Irishman (Steven Zaillian)
Jojo Rabbit (Taika Waititi)
Joker (Todd Phillips & Scott Silver)
Little Women (Greta Gerwig)
The Two Popes (Anthony McCarten)

Η κατηγορία του σεναρίου, όπως έχουμε πει και σε παλαιότερα αντίστοιχα άρθρα, είναι η κατηγορία που παρηγορεί αυτούς που δεν θα πάρουν τίποτα άλλο από τις υπόλοιπες μεγάλες. Με αυτή τη λογική, κατά την προσωπική μου άποψη, το “Jojo Rabbit” ήταν πέρα για πέρα καταπληκτικό, και για μένα ο δίκαιος νικητής. Με ένα θέμα που εξιστορεί μια από τις ασχημότερες περιόδους της ανθρώπινης ιστορίας, κατάφερε να σε άφησει με γέλιο, δάκρυ και ένα feel good αίσθημα στο τέλος, υπό τους ήχους του David Bowie.

 

WRITING (ORIGINAL SCREENPLAY)

WRITING (ORIGINAL SCREENPLAY)

1917 (Sam Mendes & Krysty Wilson-Cairns)
Knives Out (Rian Johnson)
Marriage Story (Noah Baumbach)
Once Upon a Time in Hollywood (Quentin Tarantino)
Parasite (Bong Joon Ho & Jin Won Han)

Tarantino v Mendes η ισοφάριση. Δύσκολο να πάρεις από τα χέρια του master το βραβείο της κατηγορίας που μόνιμα τον δικαιώνει. Η μόνη ταινία που έχει σοβαρές βλέψεις να απειλήσει το “Once Upon a Time in Hollywood” είναι το “Parasite”

P.S.: για να μην ξεχνιόμαστε με τις προσωπικές μας εμπάθειες, μη δω να παίρνει βραβείο ο άνθρωπος που κατέστρεψε το “Star Wars”!

 

BEST PICTURE

BEST PICTURE

Ford V Ferrari
The Irishman
Jojo Rabbit
Joker
Little Women
Marriage Story
1917
Once Upon A Time In Hollywood
Parasite

Και φτάσαμε στο μεγάλο στοίχημα της βραδιάς. Κάποιες από τις παραπάνω ταινίες δεν ξέρω κατά πόσο θα έπρεπε να είναι σε αυτή τη λίστα. Είμαι μεγάλος fan του James Mangold, αλλά το “Ford V Ferrari” αν και ενδιαφέρον δεν μπορώ να πω ότι θα το συμπεριλάμβανα στις καλύτερες της χρονιάς. Κάτι που φάνηκε εξάλλου κι από την απουσία του στις υπόλοιπες κατηγορίες. Το ίδιο και το “Little Women” αλλά με την μια από τις ελάχιστες γυναίκες σκηνοθέτες στο τιμόνι, καταλαβαίνω ίσως το γιατί.

Το “Jojo Rabbit”, το “Joker” και το “Parasite” από την άλλη ήταν οι ευχάριστες πλην δίκαιες, εκπλήξεις της κατηγορίας χωρίς όμως να πιστεύω ότι πέραν του απροσδόκητου, είναι ικανές να αποσπάσουν τις απαραίτητες ψήφους για να την κερδίσουν.

Άρα, όπως προλογίσαμε ο κλήρος θα πέσει ανάμεσα στο “Once Upon A Time In Hollywood” και το “1917”. Περιττό να δηλώσω τη λατρεία που έχουμε για τον μέγα Quentin, όπου φέτος παρά τις αμφιλεγόμενες κριτικές που έλαβε η ταινία του, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει πόσο «δική» είναι. Το πολεμικό έπος του Sam Mendes ήταν όμως από κάθε πλευρά άψογο. Με ένα τεράστιο βάρος στις πλάτες του, τόσο τεχνικά όσο και θεματικά, κάτι που δεν πιστεύω ότι μπορεί να ξεπεράσει το ρομαντικό love letter του Tarantino στην κινηματογραφική εποχή που ο ίδιος λάτρεψε.

Έχοντας αφήσει υπόνοιες ότι μια τελευταία ταινία μόνο έχουμε να περιμένουμε από αυτόν, πιστεύω ότι ο Quentin Tarantino θα γνωρίσει την Οσκαρική αποθέωση τότε, με όποια κι αν είναι αυτή.

Μέχρι τότε, ως καλύτερη ταινία του 2020 πιστεύω ότι θα βραβευτεί το “1917”.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

Val Kilmer ως Jim Morrison στο The Doors (1991)

20 ηθοποιοί και οι πραγματικοί άνθρωποι που ενσάρκωσαν

Οι ηθοποιοί προσποιούνται συνεχώς ότι είναι κάποιοι άλλοι–αυτό είναι, άλλωστε, που τους κάνει ηθοποιούς. Μερικές φορές το καταφέρνουν εξαιρετικά, άλλες ...